Ramon Tremosa assegura que Aloy no pressionava a favor d'UManresa «per no molestar Aragonès»

L'exconseller d'Empresa i Coneixement contraposa "el lideratge" de Vic i Igualada a la "posició subalterna" de la capital del Bages

Ramon Tremosa, Ramon Bacardit i Quirino Vila-Masana durant l'acte de Junts Manresa
Ramon Tremosa, Ramon Bacardit i Quirino Vila-Masana durant l'acte de Junts Manresa | Junts
14 de març del 2023
Actualitzat el 15 de març a les 18:07h
L'exconseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha assegurat aquest dimarts que l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, no pressionava en les negociacions amb la seva conselleria a favor d'UManresa "per no molestar Aragonès" quan llavors era conseller d'Hisenda. Ho ha dit contraposant la seva postura a la que tenia l'alcldessa de Vic, Anna Erra, quan negociava els convenis de la UVic, "que anava a totes hi hagués qui hi hagués al Govern".

Tremosa ha fet aquestes declaracions a la Cambra de Comerç on ha participat en un acte preelectoral de Junts Manresa acompanyat de l'alcaldable de la formació, Ramon Bacardit, i de Quirino Vila-Masana, enginyer de camins. La conversa ha girat al voltant de les infraestructures i l'economia.

L'exconseller ha posat com a exemple el creixement de Terrassa respecte de Sabadell, "a qui li ha passat la mà per la cara", i de Mollerussa respecte de Balaguer, "gràcies a l'autovia". Seguint amb el joc de comparacions, Tremosa ha contraposat "el lideratge" de Vic i Igualada -tots dos feus postconvergents- a la "posició subalterna" de la capital del Bages. "En comptes de posar 10 milions en aprofitar el talent de l'Eurocat a favor de l'empresa, els gasten en pedres del barroc", ha comentat.

El candidat Ramon Bacardit, per la seva part, ha promès que com a alcalde "tindré una postura inequívoca i insobornable" en la defensa de la necessitat de convertir en autovia el tram de la C-55 entre Manresa i Abrera. "Amb dos carrils per sentit", ha subratllat com si la seva formació no hagués tingut mai l'alcaldia de Manresa ni la presidència de la Generalitat.