Relligant Valldaura amb Plaça Catalunya

La urbanització del passatge Sinera obre tot el traçat dels antics Catalans

Redacció
29 de març del 2010
576_12698607602010_03_29_passatgesinera2
576_12698607602010_03_29_passatgesinera2

Passatge Sinera a partir dels edificis de l'Avecrem cap a nord. Ajuntament Manresa

En el decurs del pròxim mes d'abril quedarà acabada la urbanització del passatge Sinera, la qual permetrà convertir-lo en un espai de passeig. Recordem que el passatge Sinera és l'últim tram de l'antic traçat dels Catalans –entre Baixador i passeig del Riu– pendent de convertir-se en espai públic.

En aquests moments s'ha completat tota la pavimentació i els diferents serveis. En les pròximes setmanes és previst que es planti l'arbrat i que es facin els punts d'unió entre el nou carrer i la urbanització existent als dos extrems.

Tant el Pla General com el Pla director de l'Espai Públic de la ciutat preveuen que l'antic traçat del tren es converteixi en un espai de passeig. Per tant, la urbanització del passatge Sinera com a espai de passeig respon a les previsions d'aquests documents de planificació.

La urbanització del passatge Sinera permet donar continuïtat al passeig de Salvador Espriu fins a la carretera de Cardona. En un futur, quan es reurbanitzi el lateral del carrer de Francesc Moragas com a passeig, tindrà continuïtat fins al passeig del Riu. La urbanització d'aquest espai contribuirà a relligar els barris de Valldaura i de la Plaça Catalunya.

La superfície total de l'actuació és de 695 metres quadrats. L'execució del projecte permet salvar un desnivell important entre el passeig de Salvador Espriu i la carretera de Cardona, d'uns quatre metres.

El passatge Sinera, de 90 metres de longitud i 8 d'amplada, s'ha pavimentat a un sol nivell, i en bona part serà arbrat. En concret, s'hi planten onze arbres acer platanoides columnare.

La circulació rodada no hi serà admesa, excepte en un primer tram –el mes proper a la carretera de Cardona– en què s'hi permetrà l'accés rodat fins als aparcaments existents.

El projecte té un cost de 250.557'02 euros, que es financen mitjançant contribucions especials (90% veïns, 10% Ajuntament).

El passatge Sinera forma part de la proposta d'itinerari del tren tram de Manresa del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. En cas que es desenvolupi aquest projecte, la instal•lació de la via aprofitarà bona part de la urbanització ja realitzada.