Arran fa pintades a nou autobusos i a la parada de Valldaura per reclamar millor servei a Barcelona i UAB

La formació juvenil responsabilitza Monbus i Sagalés "d'un servei de bus nefast que és més necessari que mai dignificar"

Una de les pintades que s'ha atribuït Arran a autobusos de Manresa
Una de les pintades que s'ha atribuït Arran a autobusos de Manresa | Arran
Redacció
30 de setembre del 2022
Actualitzat a les 15:58h
La formació política juvenil Arran ha fet pintades a nou autobusos i a la parada de plaça Valldaura de Manresa per "assenyalar les empreses concessionàries Sagalés i Monbus com a culpables d'un servei de bus nefast que és més necessari que mai dignificar". Arran considera que és urgent "ampliar la freqüència de les línies cap a la UAB i Barcelona, i garantir un transport públic fora de mans privades, al servei de la classe treballadora i no del benefici empresarial". Per això, considera que "calen unes institucions que deixin d'omplir-se la boca amb falsos compromisos mediambientals i socials i es comprometin amb una xarxa de transport públic eficient, deixant de culpabilitzar a la ciutadania per veure's abocada a desplaçar-se d'altres maneres si no vol perdre la feina o les matrícules universitàries".

Arran es queixa que s'hagi de pagar per "quedar-se a terra o d'exposar-se al perill d'anar drets dins dels autobusos durant recorreguts de més de 40 minuts i per carretera oberta". Tal i com va publicar NacióManresa, aquesta és la situació que molts estudiants i treballadors han viscut des que va començar el curs quan han volgut utilitzar les línies de bus entre Manresa i la Universitat Autònoma de Barcelona o la ciutat de Barcelona.

Tal i com va explicar el diari, aquest dimarts, Sagalés va anunciar que afegiria dos nous combois en la línia a Bellaterra, un de Manresa a la UAB a les 12,15h i un de la UAB a Manresa a les 13.15h, "però només cal donar una ullada a l'hemeroteca per adonar-se que això no solucionarà uns problemes cronificats des de fa anys", lamenten des d'Arran.

La formació anticapitalista juvenil recorda que Sagalés va rebre 6,2 milions d'euros d'ajudes públiques el 2020: gairebé 3 milions de l'Autoritat Metropolitana del Transport, 2,2 milions de consells comarcals, 751.000 euros del Departament de Territori i 330.000 euros de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Govern. També expliquen que el gerent de l'empresa Monbus "ha estat acusat de blanqueig de capitals, delicte comptable i falsedat documental".

Arran exposa que "en un territori on també tenim d'un servei ferroviari de Rodalies impuntual i insegur, la llista de contradiccions és llarga". Per això es pregunten "com pot ser que, mentre les estudiants no podem cursar estudis universitaris públics a la Catalunya Central, mentre sovint hem de treballar a l'àrea metropolitana, no puguem gaudir d'un transport públic eficaç? Com pot ser que, en una situació d'emergència climàtica i d'augment de preus generalitzat, se'ns culpi per utilitzar el transport privat si no se'ns garanteix una seguretat en la xarxa pública de transports?".