30
de setembre
del
2022
Actualitzat
a les
15:58h
La formació política juvenil Arran ha fet pintades a nou autobusos i a la parada de plaça Valldaura de Manresa per "assenyalar les empreses concessionàries Sagalés i Monbus com a culpables d'un servei de bus nefast que és més necessari que mai dignificar". Arran considera que és urgent "ampliar la freqüència de les línies cap a la UAB i Barcelona, i garantir un transport públic fora de mans privades, al servei de la classe treballadora i no del benefici empresarial". Per això, considera que "calen unes institucions que deixin d'omplir-se la boca amb falsos compromisos mediambientals i socials i es comprometin amb una xarxa de transport públic eficient, deixant de culpabilitzar a la ciutadania per veure's abocada a desplaçar-se d'altres maneres si no vol perdre la feina o les matrícules universitàries".
Arran es queixa que s'hagi de pagar per "quedar-se a terra o d'exposar-se al perill d'anar drets dins dels autobusos durant recorreguts de més de 40 minuts i per carretera oberta". Tal i com va publicar NacióManresa, aquesta és la situació que molts estudiants i treballadors han viscut des que va començar el curs quan han volgut utilitzar les línies de bus entre Manresa i la Universitat Autònoma de Barcelona o la ciutat de Barcelona.
Tal i com va explicar el diari, aquest dimarts, Sagalés va anunciar que afegiria dos nous combois en la línia a Bellaterra, un de Manresa a la UAB a les 12,15h i un de la UAB a Manresa a les 13.15h, "però només cal donar una ullada a l'hemeroteca per adonar-se que això no solucionarà uns problemes cronificats des de fa anys", lamenten des d'Arran.
La formació anticapitalista juvenil recorda que Sagalés va rebre 6,2 milions d'euros d'ajudes públiques el 2020: gairebé 3 milions de l'Autoritat Metropolitana del Transport, 2,2 milions de consells comarcals, 751.000 euros del Departament de Territori i 330.000 euros de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Govern. També expliquen que el gerent de l'empresa Monbus "ha estat acusat de blanqueig de capitals, delicte comptable i falsedat documental".
Arran exposa que "en un territori on també tenim d'un servei ferroviari de Rodalies impuntual i insegur, la llista de contradiccions és llarga". Per això es pregunten "com pot ser que, mentre les estudiants no podem cursar estudis universitaris públics a la Catalunya Central, mentre sovint hem de treballar a l'àrea metropolitana, no puguem gaudir d'un transport públic eficaç? Com pot ser que, en una situació d'emergència climàtica i d'augment de preus generalitzat, se'ns culpi per utilitzar el transport privat si no se'ns garanteix una seguretat en la xarxa pública de transports?".
Arran es queixa que s'hagi de pagar per "quedar-se a terra o d'exposar-se al perill d'anar drets dins dels autobusos durant recorreguts de més de 40 minuts i per carretera oberta". Tal i com va publicar NacióManresa, aquesta és la situació que molts estudiants i treballadors han viscut des que va començar el curs quan han volgut utilitzar les línies de bus entre Manresa i la Universitat Autònoma de Barcelona o la ciutat de Barcelona.
Tal i com va explicar el diari, aquest dimarts, Sagalés va anunciar que afegiria dos nous combois en la línia a Bellaterra, un de Manresa a la UAB a les 12,15h i un de la UAB a Manresa a les 13.15h, "però només cal donar una ullada a l'hemeroteca per adonar-se que això no solucionarà uns problemes cronificats des de fa anys", lamenten des d'Arran.
La formació anticapitalista juvenil recorda que Sagalés va rebre 6,2 milions d'euros d'ajudes públiques el 2020: gairebé 3 milions de l'Autoritat Metropolitana del Transport, 2,2 milions de consells comarcals, 751.000 euros del Departament de Territori i 330.000 euros de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Govern. També expliquen que el gerent de l'empresa Monbus "ha estat acusat de blanqueig de capitals, delicte comptable i falsedat documental".
Arran exposa que "en un territori on també tenim d'un servei ferroviari de Rodalies impuntual i insegur, la llista de contradiccions és llarga". Per això es pregunten "com pot ser que, mentre les estudiants no podem cursar estudis universitaris públics a la Catalunya Central, mentre sovint hem de treballar a l'àrea metropolitana, no puguem gaudir d'un transport públic eficaç? Com pot ser que, en una situació d'emergència climàtica i d'augment de preus generalitzat, se'ns culpi per utilitzar el transport privat si no se'ns garanteix una seguretat en la xarxa pública de transports?".