Manresa acabarà l'any amb pràcticament tota la flota de busos urbans cent per cent sostenible

Durant el desembre es posaran en circulació els vuit autobusos elèctrics que l'Ajuntament va adquirir fa uns mesos, que se sumaran als set d'híbrids que ja fa temps que funcionen

Manresa incorporarà, durant el mes de desembre, vuit autobusos cent per cent elèctrics
Manresa incorporarà, durant el mes de desembre, vuit autobusos cent per cent elèctrics | AjM
Aina Font Torra
22 de setembre del 2022
Actualitzat a les 12:42h
Els primers autobusos 100% elèctrics que faran el servei regular de transport urbà a Manresa començaran a circular al llarg d'aquest desembre i s'aniran incorporant a la flota de Bus Manresa de manera progressiva al llarg de tot el mes. Així ho ha anunciat el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí, en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat i de la celebració, també aquesta setmana, del darrer Consell de Mobilitat de la ciutat.

Ja fa més d'un any que la capital del Bages disposa de set busos híbrids. De fet, tal com ja va informar NacióManresa el mes de juny del 2021, des de l'Ajuntament de la ciutat ja s'havia fet palesa la voluntat d'acabar el 2022 amb tota de la flota d'autobusos (divuit en total) cent per cent sostenibles. En aquell moment l'alcalde de la ciutat, Marc Aloy, ja va avançar que el consistori compraria (amb l'ajuda dels fons Next Generationvuit vehicles elèctrics per posar-los en funcionament abans de la fita establerta. Pel que sembla, el calendari es complirà, si bé encara quedaran tres busos (els de reserva) que funcionaran amb gasoil

Amb la posada en marxa dels vuit nou busos, es reduirà dràsticament l'ús de combustibles fòssils i d'emissions contaminants, així com també la contaminació acústica, la qual cosa "millorarà la confortabilitat tant dels usuaris del transport públic com de la resta de persones", asseguren des de l'Ajuntament, que també ressalten que l'objectiu de totes aquestes actuacions és "guanyar nous usuaris en una ciutat en la qual l'ús del vehicle privat continua sent elevat", tal com es va detectar en la diagnosi prèvia a la redacció del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.

Promocions constants per captar nous usuaris i fidelitzar els que ja hi ha
En la mateixa línia, l'Ajuntament de Manresa ofereix promocions constants al llarg de l'any al transport públic de la ciutat, com la TJove 18, un títol propi que permet als joves de 16 a 18 anys viatjar de manera gratuïta i que utilitzen més de 400 joves, o la targeta bonificada per a persones de més de 60 anys amb ingressos baixos, que a la ciutat utilitzen més de 3.000 persones.

En moments significatius, també es realitzen promocions de reforç de servei per actes a la ciutat i de gratuïtat al bus, com ara per la Festa Major (el bus nocturn), que aquest any ha dut a 13.732 viatgers, un 39% més que l'any anterior; o també per promocionar noves parades, com s'ha fet durant l'estiu amb les línies de Festius (L6 i L7) que ara arriben als Trullols i al Parc de l'Agulla, parada on s'han registrat 1.028 viatgers. A aquestes promocions s'hi afegeix la rebaixa del 30% a la T10 i del 43% a la TMes, que s'ha començat a aplicar aquest setembre, conseqüència dels ajuts aprovats pel govern espanyol.

A banda, durant el darrer trimestre de l'any, s'instal·laran a les parades cinc noves marquesines i vint-i-set pantalles electròniques solars amb indicació del temps real de pas dels autobusos, la qual cosa proporciona "més fiabilitat als usuaris", confien des del consistori manresà.