La Nocturna Clàssic Ralli torna a fer les delícies dels amants del motor més «vintage»

A la prova, que tenia el parc tancat a Sant Fruitós de Bages, hi van prendre part 43 equips, dels quals 42 van completar els 290 quilòmetres de la jornada

Els 43 vehicles estacionats al parc de Sant Fruitós de Bages
Els 43 vehicles estacionats al parc de Sant Fruitós de Bages | Jaume Grandia
Redacció
30 d'agost del 2022
Actualitzat a les 21:37h
Després de la pandèmia, la secció esportiva del Clàssic Motor Club del Bages recuperava una de les activitats més emblemàtiques del club, la Nocturna Clàssic Ralli, un ralli de regularitat a carretera oberta sota la normativa FEVA. 

El passat dissabte a Sant Fruitós de Bages es van desplaçar un total de 43 equips on, un cop fetes les verificacions administratives i tècniques, van quedar aparcats al parc tancat situat al centre de la població. Tot i la calor que es preveia, la principal incògnita era la possible pluja o tempesta que durant la tarda - vespre els equips es podien trobar en els trams de la zona del Montseny i també als trams de la Trona (14 kms) i Costa dels Gats (17 kms) al Lluçanès.

A 3/4 de 3 de la tarda es donava la sortida amb la presència del regidor d'esports de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, David Ruiz. Per davant tenien 290 quilòmetres de recorregut dels quals 152 eren de regularitat dividits en nou trams. Els principals equips catalans capdavanters de les diferents categories i competicions que es desenvolupen a Catalunya eren presents a la sortida. Entre els participants hi havia una nombrosa participació de la marca Volkswagen amb models Golf de diferents versions i anys de fabricació, i també de la marca Porsche amb cinc unitats de 911, 944 i 914. Per acabar, les marques alemanyes també tenien presència amb BMW i Opel, que feien el gruix dels vehicles presents. Com a vehicles particulars, cal destacar un Mazda MX5, un Toyota Celica 2.0, un Fiat 500 i un Triumph Spitfire que varen fer les delícies dels fotògrafs i seguidors.

Els participants afrontaven la primera secció del ralli amb cinc trams de l'antic mundial de rallis, començant per les Estenalles (26 kms), seguint per l'Estany (16 kms) i tres trams més a la zona del Montseny, a la Roca (6 kms), Viladrau (9 kms) i Coll de Revell (10 kms) en sentit pujada amb inici a Arbúcies. Un cop arribats al reagrupament de Manlleu, on es va servir un petit refrigeri, la pluja va fer acte de presència per primer cop i tothom tenia clar que la segona secció del ralli seria decisiva per dos factors: els trams complicats com Galera o Talamanca (Estenalles en sentit contrari al primer tram) i les condicions climatològiques canviants en cada moment. En el tram de la Trona les diferències entre els principals candidats a la victòria era mínima i així es continuaria mantenint fins al final del ralli. 

A l'arribada al parc tancat, de nou a Sant Fruitós, la cara de satisfacció dels participants era evident amb els dos darrers trams. Galera i Talamanca amb 26 quilòmetres de regularitat cadascun i amb l'entrada de la nit amb l'asfalt moll per la pluja van fer un final d'autèntic ralli clàssic.

A la sala polivalent del Nexe es va dur a terme el sopar de cloenda i el lliurament de premis amb la presència de l'alcaldessa de Sant Fruitós, Àdria Mazcuñán, que va agrair la participació de tots els presents i la bona organització del Clàssic Motor Club del Bages.

Finalment, i només per 1,4 punts de diferència després de més de 90 punts de control i gairebé set hores de conducció, els guanyadors foren la parella formada per Esteve Munné i Olga Feliu amb un total de 40,3 punts de penalització, seguits per l'equip Garcia i Giralt, i per Pedragosa i Beltri empatats a 41,7 punts. Un total de 42 equips van finalitzar la prova i només un equip va causar baixa per avaria mecànica.