10
d'agost
del
2022
Actualitzat
a les
18:45h
El PSC ha emès un comunicat on celebra que el govern de l’Ajuntament de Manresa "hagi -amb retard- acceptat la proposta de descompte socialista" sobre el transport públic després que durant el darrer ple del mes de juliol la va titllar “de paternalista i populista". El grup municipal Socialista va demanar d’estudiar i tenir ja la feina feta “per aplicar els abonaments del 30% de descompte que el Govern de l’Estat va aprovar atorgar a tots els usuaris de transport municipal que ofereix el Ministeri de Transports i Mobilitat" segons el portaveu socialista a l’Ajuntament, Anjo Valentí.
La iniciativa socialista volia transaccionar la proposició inicial que es va debatre al ple on es demanava la bonificació del 100% del transport urbà, però el govern va desestimar la proposta del PSC dient que la mesura del executiu central "no afavoria a ningú", "però durant la nostra rèplica els vam recordar que era un incentiu per augmentar l'ús del transport públic manresà, i que no podien rebutjar aquesta contraproposta ja que davant una bonificació del 30% sense cap necessitat de contrapartida era negar a la ciutadania de Manresa un dret respecte la majoria de municipis on els seus ajuntaments ja havien decidit acollir-se a aquestes bonificacions. Hagués estat una desídia política no fer-ho finalment, i un greuge comparatiu per als usuaris de la ciutat" considera Anjo Valentí.
Ara esperem "que també des de l'Ajuntament treballin i reclamin el 20% més de bonificació en què, en aquest cas, la Generalitat de Catalunya complementa l'ajuda inicial de l'Estat. Per tant el descompte total assegurat hauria de ser del 50% sobre el preu actual. En tot cas, esperem que ben aviat, el govern de l'Ajuntament faci els deures i apliqui els mecanismes per executar-ho, i sapiguem els manresans el cost que finalment costarà el bitllet del seu servei de bus a partir de l'1 de setembre" adverteix el portaveu del PSC.
"Cal recordar que aquestes bonificacions temporals estan pensades per un moment excepcional com el que estem patint: la crisis energètica, la guerra a Ucraïna i l'alça de preus fa que s'hagin d'aplicar mesures socials excepcionals tal com estan fent ja a la majoria d'Estats Membres de la Unió Europea. Confrontar aquesta mesura criticant-la dient que és populista i oportunista -tal com ho fan des del govern de l’Ajuntament-, és desconèixer en quin moment polític estem vivint. On cal fer el màxim possible per executar mesures de xoc immediates per fer front a la inflació que afecte directament a tothom, i en aquest cas adreçat a les persones amb menor poder adquisitiu, que són els usuaris que més utilitzen el transport públic segons un estudi de l’Institut de Biocomputació i Física de la Universitat de Saragossa publicat a la revista de la Royal Society Open Science. Aquesta recerca confirma que la situació socioeconòmica marca una diferència significativa en el mitjà de transport emprat, en el temps invertit per arribar a la feina, la distància o fins i tot les franges horàries de mobilitat. Per tant, és un aval a la nostra mesura com a justa i equitativa per les persones que més ho necessiten i més ús fan del transport públic" conclou Anjo Valentí.
La iniciativa socialista volia transaccionar la proposició inicial que es va debatre al ple on es demanava la bonificació del 100% del transport urbà, però el govern va desestimar la proposta del PSC dient que la mesura del executiu central "no afavoria a ningú", "però durant la nostra rèplica els vam recordar que era un incentiu per augmentar l'ús del transport públic manresà, i que no podien rebutjar aquesta contraproposta ja que davant una bonificació del 30% sense cap necessitat de contrapartida era negar a la ciutadania de Manresa un dret respecte la majoria de municipis on els seus ajuntaments ja havien decidit acollir-se a aquestes bonificacions. Hagués estat una desídia política no fer-ho finalment, i un greuge comparatiu per als usuaris de la ciutat" considera Anjo Valentí.
Ara esperem "que també des de l'Ajuntament treballin i reclamin el 20% més de bonificació en què, en aquest cas, la Generalitat de Catalunya complementa l'ajuda inicial de l'Estat. Per tant el descompte total assegurat hauria de ser del 50% sobre el preu actual. En tot cas, esperem que ben aviat, el govern de l'Ajuntament faci els deures i apliqui els mecanismes per executar-ho, i sapiguem els manresans el cost que finalment costarà el bitllet del seu servei de bus a partir de l'1 de setembre" adverteix el portaveu del PSC.
"Cal recordar que aquestes bonificacions temporals estan pensades per un moment excepcional com el que estem patint: la crisis energètica, la guerra a Ucraïna i l'alça de preus fa que s'hagin d'aplicar mesures socials excepcionals tal com estan fent ja a la majoria d'Estats Membres de la Unió Europea. Confrontar aquesta mesura criticant-la dient que és populista i oportunista -tal com ho fan des del govern de l’Ajuntament-, és desconèixer en quin moment polític estem vivint. On cal fer el màxim possible per executar mesures de xoc immediates per fer front a la inflació que afecte directament a tothom, i en aquest cas adreçat a les persones amb menor poder adquisitiu, que són els usuaris que més utilitzen el transport públic segons un estudi de l’Institut de Biocomputació i Física de la Universitat de Saragossa publicat a la revista de la Royal Society Open Science. Aquesta recerca confirma que la situació socioeconòmica marca una diferència significativa en el mitjà de transport emprat, en el temps invertit per arribar a la feina, la distància o fins i tot les franges horàries de mobilitat. Per tant, és un aval a la nostra mesura com a justa i equitativa per les persones que més ho necessiten i més ús fan del transport públic" conclou Anjo Valentí.