Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de juliol de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els pròxims 17 i 18 de setembre el
Teatre Kursaal acollirà un dels actes principals del projecte de ciutat
Manresa 2022. Definit com un espectacle-musical,
Enecus farà un viatge a través de la vida d'Ignasi de Loiola, posant de manifest la transformació que va viure a la ciutat. Les entrades per aquest estan disponibles a través de la web de
www.manresa2022.cat i
www.kursaal.cat.
L'obra dirigida per
Enric Llort, comptarà amb un repertori de renom íntegrament local, posant en relleu el talent de la ciutat.
Jordi Figueras encarnarà el personatge principal, Enecus (Ignasi), que acompanyat de cinc presències portarà a l'escenari la transformació interior d'aquest pelegrí que va deixar la seva empremta al món. Les cinc presències que l'acompanyen, i que representen els pensaments i les càrregues emocionals del protagonista són la consciència, interpretada per
Natxo Tarrés; el desig interpretat per la soprano
Marta Valero; l'
alter ego del personatge que serà
Salva Racero representant l'aliè, els impulsos "d'allò que ens agradaria fer, però no hem de fer, descarat" tal com ho descriu el director, Enric Llort; la culpa, que interpretarà
Josep Manuel Garzón i encarnarà la figura del pare d'Enecus (Ignasi), que el responsabilitzarà de la mort de la seva dona, la mare d'Enecus, en el part tota la seva vida i finalment l'enyor, representant la mare, interpretada per la cantant
Celeste Alías. La mare des d'un punt de vista físic, però també des de la creença, la Mare de Déu que l'acompanyarà i li farà costat en el Camí. Una mare que mai ha tingut, però sempre l'ha sentit, la representació potser més palpable de les presències que ens acompanyen en el camí de la vida.
Tot plegat acompanyat del so, el personatge sempitern en el qual han treballat els germans
Lluís Coll, compositor i director musical de l'obra i
Miquel Coll, la musicalitat, la textura, el so. Un personatge més que acompanya aquesta transformació dels que apareixen a escena.
Així,
Enecus despulla el personatge d'Ignasi des de la seva besant més humana i vulnerable per mostrar-nos al pelegrí de Loiola en la seva versió més intima i personal.