Sons del Camí de Manresa triplica el nombre d'espectadors i registra un 83% d'ocupació

Els concerts d'El Pot Petit, Noa i Ramon Mirabet van exhaurir localitats dins d'una programació variada i d'alt nivell artístic

Sons del Camí ha tancat un cicle d'èxit aquest 2022
Sons del Camí ha tancat un cicle d'èxit aquest 2022 | AjM
Redacció
27 de juliol del 2022
Actualitzat a les 19:54h
El cicle de concerts Sons del Camí de Manresa ha tancat la seva novena edició triplicant les xifres d'assistència de les darreres edicions. En total, els nou concerts programats en l'edició d'aquest 2022 han aplegat 3.840 espectadors, més del triple que els registrats el 2021 i el 2019, anys en què hi va haver al voltant de 1.200 assistents.

La xifra de 3.840 espectadors significa que es va ocupar un 83% de l'aforament total disponible del conjunt dels recintes. Els concerts d'El Pot Petit a l'Anònima, amb 1.500 espectadors; Noa a la basílica de la Seu, amb 750; i Ramon Mirabet als Jardins de la Cova, amb 400, van exhaurir totes les localitats disponibles.

Sons del Camí ha arribat al 2022, any de commemoració del 500è aniversari de l'estada d'Ignasi de Loiola a la ciutat, amb més projecció i plenament consolidat en l'oferta cultural d'estiu a Manresa i entre el públic manresà i de fora de la ciutat. Aquest fet queda palès en què pràcticament un 50% dels assistents han estat espectadors de fora de la ciutat de Manresa. Per tant, el festival encara la 10a edició amb el repte de mantenir l'alt nivell artístic i la bona resposta del públic exhibits durant l'edició d'enguany.

Per primera vegada, el cicle Sons del Camí ha programat fins a nou concerts en espais patrimonials amb petjada ignasiana de la ciutat, que han completat un programa eclèctic i variat, pensat per a diversos públics, on hi ha tingut cabuda tant propostes per a públic familiar com per als amants de la música clàssica o el gospel o per als seguidors de noves formacions i sonoritats.

Cal destacar que el cartell de l'any 2022 l'ha encapçalat una artista de renom internacional, la cantant israeliana Noa, que va convertir la Basílica de la Seu en un escenari únic per als grans èxits del seu repertori, i l'Orfeó Donostiarra, formació de prestigi mundial que, amb un cuidat repertori sacre potenciat per la sonoritat de la Seu, va evidenciar la connexió d'Euskadi i Manresa, com a inici i final del Camí Ignasià.