Publicacions de l'Abadia de Montserrat, pionera en llibres digitals de primària

L'editorial començarà a oferir el programa de música a partir del maig per tal que el curs que ve pugui ser utilitzat pel màxim de docents

ACN/Andrés Aznar
15 de març del 2010
576_1268671247454393
576_1268671247454393

Un moment de la presentació. Andrés Aznar

L'editorial més antiga del món, Publicacions de l'Abadia de Montserrat, serà la primera editorial catalana en posar en disposició del professorat i l'alumnat tots els llibres de primària de música en format digital. L'eina no pretén substituir el llibre de text però permet complementar-lo amb les avantatges del format digital, integrar en un mateix suport so, imatge, activitats i informació, així com personalitzar els continguts a cada classe. Tanmateix els continguts es basen en el mètode Ireneu Segarra, que ha estat l'adoptat en la majoria de programes docents de música. L'editorial començarà a oferir el programa a partir del maig per tal que el curs que ve pugui ser utilitzat pel màxim de docents.

L'editorial Publicacions de l'Abadia de Montserrat va ser pionera en la difusió del mètode pedagògic del pare Ireneu Segarra, director de l'escolania de Montserrat durant quaranta anys, que va ser adoptat per la majoria de llibres de text de primària.

Arribats al 2010 l'editorial vol seguir sent pionera en l'oferiment de material pedagògic i per això ha decidit adaptar els continguts dels llibres de text al format digital. El resultat comporta l'adaptació al format digital de tot el material curricular de primària de la classe de música.

Segons afirmen des de l'editorial, la intenció no és substituir els llibres de text sinó complementar-los amb les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. En aquest sentit, el nou material permetrà incorporar en un mateix suport mostres musicals, vídeos i activitats per que realitzin els nens.

A més, cada professor podrà adaptar els continguts a la seva classe ampliant i complementant els continguts acadèmics inclosos en cada llibre de música amb noves propostes com, afegir noves partitures, exercicis, jocs. Tanmateix el professor té la possibilitat de crear grups d'accés i compartir el material amb altres professors o classes.