La Coral Escriny, Viviana Salisi i l'Esbart Manresà, premi Clavé per «Jardins d'Euterpe»

L'homenatge bagenc als cors de Clavé rep la distinció a la Millor producció en directe

Els «Jardins d'Euterpe» al Kursaal el passat 1 d'abril
Els «Jardins d'Euterpe» al Kursaal el passat 1 d'abril | Ana Ballesteros
07 de maig del 2022
Actualitzat a les 21:32h
La santpedorenca Coral Escriny, la pianista i pedagoga manresana Viviana Salisi i l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages han esta guardonats en els IV Premis Clavé per la seva producció Jardins d'Euterpe en la categoria de Millor producció en directe.

L'espectacle Jardins d'Euterpe es va estrenar 3 de juliol de 2021 al pati de l'Institut d'Auro de Santpedor, que es va transformar en un espai de mitjans de segle XIX amb una dotzena de balls corejats. Al bell mig del pati, la font de l'institut deixava pas a càntirs d'època, llums i color. A la proposta artística s'hi va unir una important gestió per aconseguir que l'estrena transmetés al màxim l'ambient de les classes obreres als Jardins d'Euterpe que entre 1857 i 1868 servien com a zona de lleure a Barcelona.

El programa, que es va començar a preparar abans del confinament, és un homenatge a la figura de Josep Anselm Clavé, polític, compositor i escriptor català, fundador del moviment coral a Catalunya i impulsor del moviment associatiu.

Els Jardins d'Euterpe és un espectacle de dansa i cant produït per la Coral Escriny, una proposta que va néixer de la col·laboració de la pianista Viviana Salisi i del director de la coral, Marc Reguant. Salisi va recuperar una dotzena de melodies de Clavé i Reguant en va fer els arranjaments per a cor mixt. A partir d'aquest moment va arribar la pandèmia, els assajos a distància, o per torns, la recerca del millor espai per a la seva estrena, la col·laboració de l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages i de Fina Tàpias a l'escenografia.

La producció fa un recorregut per les músiques que es podien ballar a mitjans del segle XIX a Barcelona. Un vals interpretat per les veus masculines del cor obria el concert, i tot seguit, s'hi interpretaven xotis, redowa (danses d'origen centreeuropeu, que es ballaven amb uns petits saltirons i solien tractar temes relacionats amb la lleugeresa i l'encant), havaneres, així com balls més vius i moguts com són els rigodons, contradanses, galops i polques.

L'espectacle es va interpretar al Kursaal de Manresa el passat 1 d'abril.
Arxivat a