Cardona posa en marxa el nou sistema de recollida de residus porta a porta

El nou model suposa la retirada dels contenidors de carrer

Roser Montoriol, regidora de Via Pública; Ferran Estruch, alcalde de Cardona, i Anna Maria Sala, regidora de Medi Ambient
Roser Montoriol, regidora de Via Pública; Ferran Estruch, alcalde de Cardona, i Anna Maria Sala, regidora de Medi Ambient | AjCdn
Redacció
04 de maig del 2022
Actualitzat a la 13:47h
Cardona es converteix aquest dimecres, amb el nou model de recollida de residus porta a porta, en un dels ja més de 300 municipis de Catalunya que utilitzen aquest sistema. Gràcies a la implantació d'aquest model s'espera assolir un percentatge de reciclatge de més del 80%, lluny del 40% que se'n recicla amb l'anterior sistema de contenidors de carrer.

El canvi de model suposa una millora directa en la eficiència del servei de recollida i gestió de residus i, a més, tindrà un impacte positiu directe cap al medi ambient. El sistema de recollida de residus amb contenidors al carrer no aconsegueix superar el 40% de reciclatge a Cardona. És per això que cal augmentar aquests resultats, tant per motius ecològics, com econòmics i per donar compliment a la normativa catalana i europea. El 89% dels residus que es generen en un domicili es poden reciclar si se separen correctament i el porta a porta és el sistema que ha demostrat assolir els millors resultats.

Els veïns i veïnes del municipi deixen els residus en uns cubells que proporciona gratuïtament l'Ajuntament davant la porta de casa en funció d'un calendari i uns horaris establerts. Així, durant uns dies establerts, es recollirà una o vàries fraccions. Els diferents establiments comercials i equipaments municipals també s'acullen a aquest nou sistema, i tenen el seu propi calendari específic, amb més freqüència segons necessitats. En el cas del servei de recollida domèstica, es prestarà en horari nocturn quatre dies a la setmana (a partir de les 22.30 hores), mentre que pels comerços la recollida serà de sis dies setmanals (en el mateix horari).

Àrea d'emergència
L'àrea d'emergència està habilitada amb tots els contenidors de totes les fraccions perquè es puguin dur els residus en casos puntuals i excepcionals quan no es pugui complir amb l'horari establert de la recollida porta a porta amb prèvia autorització de l'Ajuntament i trucant al 662 17 22 91 o enviant un correu a [email protected]. Aquest punt estarà ubicat al Carrer dels Forns, s/n. al Polígon Industrial La Cort.

Oficina d'Atenció Ciutadana
L'Ajuntament també posa a disposició de la ciutadania una Oficina d'Atenció al Ciutadà, un servei d'atenció permanent del porta a porta que compta amb una informadora ambiental per a qualsevol dubte o incidència que pugui sorgir. L'horari és: Dilluns i dimecres de 9.30h a 13.00, divendres de 16.00h a 19.30 i el primer dissabte de cada mes de 10.00h a 14.00. Durant el mes de maig, l'horari serà ampliat.

Es poden comunicar incidències, resoldre dubtes o demanar informació a les oficines de l'Ajuntament, a través del correu electrònic [email protected] o per telèfon o Whatsapp al 662 17 22 91.

Arxivat a