El manresà Eduard Pladellorens, nou coordinador del Foment de les Tradicions Catalanes

El nou número 2 va ser l'hereu de la capital del Bages 2014-15 i actualment era el delegat a la Catalunya Central de l'entitat

El nou president de Foment de les Tradicions Catalanes, Arnau Akhtar, dirigint-se a l'assemblea
El nou president de Foment de les Tradicions Catalanes, Arnau Akhtar, dirigint-se a l'assemblea | FTC
Redacció
31 de gener del 2022
Actualitzat a les 15:24h
L'exhereu de Manresa 2014-15, Eduard Pladellorens ha estat escollit nou coordinador general del Foment de les Tradicions Catalanes, entitat que vetlla per al manteniment i promoció de la tradició del pubillatge arreu del territori català. Aquest passat dissabte s'han celebrat les eleccions a la junta directiva del Foment de les Tradicions Catalanes que s'havien de celebrar el març de 2021 però que la situació de pandèmia i l'aturada permanent que vivia el sector de la cultura popular van obligar a posposar. 

La nova junta està encapçalada per l'arenyenc Arnau Akhtar i Bertran, que farà de president i que fins ara era delegat de l'entitat al Maresme, i pel manresà Eduard Pladellorens Salat, que era el delegat a la Catalunya Central, ara és el nou coordinador general de l'entitat. 

Després del seus nomenaments, ambdós han assegurat que "necessitarem convèncer la gent de la importància de fer un canvi i demanarem la implicació de tot el pubillatge vigent, tant de l'actual com del que ha de venir, per fer aquest gir de 180º que requereix la tradició". 

Així mateix, sense oblidar l'origen de la tradició i el que representa per als joves poder representar els seus municipis, també han deixat clar que "per mantenir la tradició ben arrelada al territori cal aportar-hi una nova visió i dotar-la d'uns nous valors que l'adaptin a les necessitats actuals de la societat catalana i especialment dels municipis que disposen de pubillatge. Per fer això, un dels objectius principals és evolucionar de la figura representativa que és ara el pubillatge i anar cap a una figura activa, reconeguda com un actor social i transformadora dels propis municipis, aportant nous valor i generant un impacte directe als ciutadans de cada poble i ciutat".

Els objectius de la nova direcció passen per aprofitar el capital humà que representa el pubillatge i convertir aquest capital en un motor de dinamització social i cultural. El primer pas d'aquest camí passa per identificar els espais i oportunitats on es poden desenvolupar les diferents accions d'impacte social tenint en compte les diversitats del territori i la idiosincràsia de cada municipi.

Per altra banda, la nova junta compta amb una trentena de nous membres (18 dones i 16 homes) que destaquen per la seva joventut i, en una gran majoria, per haver estat hereus o pubilles de diferents punts del territori en els últims 15 anys. L'organigrama de l'entitat estableix, per una banda, una estructura de delegacions territorials amb els respectius delegats i, per altre banda, una estructura interna dividida en àrees de treball.