Fibracat TV tanca 2021 amb 225.000 telespectadors diaris i sis premis

Segons les dades de Konodrac, la xifra d'smartTV que es connecten al canal és de 388.375 de mitjana al mes, cosa que equival a un acumulat d'1,9 milions de persones

Maria Darnell i Meritxell Bautista
Maria Darnell i Meritxell Bautista | Fibracat TV
Redacció
27 de desembre del 2022
Actualitzat a les 10:28h
Fibracat TV, el canal de TDT en català d'origen manresà centrat en dona i tecnologia, tanca el 2021 superant objectius d'audiència: 225.000 telespectadors diaris de mitjana després de només 18 mesos en antena. Segons un estudi de l'empresa Konodrac, que mesura l'audiència de forma digital i en temps real, més de 45.000 smartTV es connecten cada dia al canal en algun moment. 

Si s'extrapola aquesta xifra, tenint en compte que només el 57% de les llars tenen smartTV (segons l'Associació de la publicitat i la comunicació digital a Espanya), i comptant que hi ha 2,5 persones de mitjana per habitatge, es pot concloure que, de mitjana, 225.000 persones veuen Fibracat TV en algun moment del dia. Els dies feiners l'audiència mitjana és de 40.000 smartTV connectades i el cap de setmana arriba a les 60.000. Si es mira tot un mes, la xifra d'smartTV que es connecten al canal és de 388.375 de mitjana, cosa que equival a un acumulat d'1,9 milions de persones

Les mètriques de Konodrac es calculen a partir de dispositius d'smartTV verificats (no duplicats, comptabilitzats un sol cop) que hagin sintonitzat el canal. La seva eina per mesurar consums de continguts audiovisuals ja la utilitzen diversos operadors de televisió. 

La presidenta de Fibracat TV i cofundadora de Fibracat, Meritxell Bautista, celebra els bons resultats d'audiència i els reconeixement rebuts: "els telespectadors i els premis demostren que fer una tele revolucionària i feminista, centrada a crear referents femenins, no era cap bogeria". Per a la directora del canal, Maria Darnell, “Fibracat TV es consolida després de només un any i mig gràcies a una proposta alternativa que no busca un benefici econòmic, sinó que es mou per un propòsit: contribuir a una societat més igualitària, generar un canvi social”. 

Des del seu naixement, el juny de 2020, el canal ha rebut sis premis: premi Fem Tech de l'Ajuntament de Barcelona al millor projecte de visibilització de les dones tech a la ciutat; menció especial als premis Zoom "pel seu èxit i la valentia de crear un canal dedicat a la dona i la tecnologia"; menció especial en els Premis Impacte (Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya) "per la divulgació que fa de la tecnologia des d'una perspectiva de gènere"; Premi a la Comunicació i la Divulgació de les TIC, atorgat pel sector; menció honorífica en el Premi Creu Casas de l'IEC-Dones per canviar el món per la seva tasca de visibilització del talent femení, atorgat per l'Institut d'Estudis Catalans i el Reconeixement a la Qualitat Lingüística Empresarial de l'Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya. 

Fibracat TV arriba al 92% de Catalunya amb una programació alternativa: espais divulgatius i entrevistes amb una durada d'entre 5 i 30 minuts. Més del 80% de la programació és de producció pròpia i el 94% creada a Catalunya. A més, és l'únic canal de TDT amb difusió a tot Catalunya que supera el 95% de contingut en català. I l'únic amb un manifest fundacional que prioritza l'objectiu de contribuir a l'avanç cap a una societat on la igualtat sigui real, efectiva i definitiva, i promoure referents de dones en tots els àmbits. 

Rànquing dels espais més vistos durant 2021
Entre els espais de Fibracat TV més vistos destaca, en primer lloc, Monday Happy Monday, dedicat a la innovació centrada en les persones. S'hi entrevisten professionals experts en les darreres tendències del món de les organitzacions, des d'un vessant humanista. 

El segon lloc entre els més vistos l'ocupa Connectades, programa d'entrevistes on les protagonistes són dones amb talent de diferents sectors (científiques, emprenedores, artistes, etc) i l'entrevistador és un assistent de veu. Han passat pel programa la model Judit Mascó; la periodista Bea Talegón; la productora i directora de cinema Isona Passola o la directiva d'HP Guayente Sanmartín, entre altres. 

La tercera posició és per a A Peu dels fogons, que recorre restaurants de tot Catalunya per mostrar el factor més humà de la cuina i descobrir la història de grans dones de la gastronomia, un sector que ha elevat a l'elit molts homes i poques dones. La quarta posició és per a Lab0-6, creat amb la col·laboració de la Universitat de Manresa amb l'objectiu d'apropar la ciència als més petits a través de referents femenins.