Un 64% dels alumnes de grau superior de l'Escola Montserrat fan formació dual

Representa 9 vegades més que la mitjana catalana i 12 vegades més que l'espanyola

El director de l'Escola Montserrat, Dani Mauriz, presentant les estadístiques
El director de l'Escola Montserrat, Dani Mauriz, presentant les estadístiques | Escola Montserrat
Redacció
06 de desembre del 2021
Actualitzat a les 15:17h
L'Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet ha presentat les seves dades de formació dual, un sistema de la Formació Professional que combina les classes amb les estades remunerades en empreses durant tot el segon curs del cicle. El curs 19-20, un 63,64% de l'alumnat de cicles de grau superior va fer la modalitat dual, mentre que la mitjana a Catalunya era només del 7,4% segons dades d'Estadística del alumnado de Formación Profesional. Curso 2019-2020, publicada pel Ministerio de Educación y Formación Profesional. Aquesta xifra era encara més baixa a nivell de tot l'estat espanyol, on la mitjana va ser només del 5,4%.

La xifra de l'Escola Montserrat és molt més elevada també que els percentatges que es donen des d'altres comunitats autònomes: a Navarra, fan dual el 19% dels alumnes de graus superiors; a Madrid, el 8,3%; i a Castella La Manxa, el 6,3%.

A l'Escola Montserrat la modalitat dual es va iniciar fa vuit cursos. Des d'aleshores, 182 alumnes del total de 253 de grau superior han fet FP Dual, amb la col·laboració de 182 empreses i institucions del territori. L'aposta del centre per aquest sistema formatiu ha estat clau per augmentar de manera significativa la taxa d'inserció laboral de l'alumnat. L'últim estudi, del curs 19-20, assenyala que només el 5% dels alumnes que havien acabat un cicle de grau superior a l'Escola Montserrat estaven buscant feina nou mesos després de finalitzar-lo.

Al centre bagenc, dedicat a la Formació Professional, la modalitat dual es fa només en els cicles de grau superior. Els últims 8 anys, s'ha fet aquesta modalitat als estudis de Comerç internacional, Educació infantil, Administració i finances, Màrqueting i publicitat i Integració social.