El Pirineu crea el forfet Pireníssim que dóna accés a una ruta de formatges de més de 80 varietats

Redacció
06 de setembre del 2011
575_1315328351620158
575_1315328351620158

El Conselh Generau d'Aran i els cinc Consells Comarcals del Pirineu han creat la marca Pireníssim. Es tracta d'una nova marca que engloba la riquesa gastronòmica, cultural i paisatgística d'aquest territori. La primera aposta de Pireníssim ha estat el formatge, denominador comú de les 6 comarques, creant el primer producte turístic supracomarcal: ''Tour de formatge & emocions''. S'ha creat un forfait que conté 15 tiquets de descompte a un total de 206 establiments. El global del descompte és de 100 euros. El forfet Pireníssim dóna accés a una ruta de formatges de més de 80 varietats. Els usuaris del forfet gaudeixen de condicions especials a formatgeries, restaurants, allotjaments, comerços i museus. Francisco Cáceres, coordinador del projecte Pireníssim, ha explicat que aquesta iniciativa té com a objectiu principal en aquest any la creació d'un producte turístic supracomarcal per pal·liar l'estacionalització del mercat del treball. Cáceres ha destacat el fet que sigui el primer projecte que fan conjuntament les sis comarques de l'Alt Pirineu i Aran i ha afegit que es tracta d'un projecte transversal que pretén contribuir a fer el turisme menys estacional i millor la col·laboració entre agents econòmics.

Els usuaris del forfet Pireníssim poden visitar els obradors d'alguns dels productors de formatge, menjar en restaurants o fer estàncies en allotjaments on poden gaudir de formatges, concertar activitats de senderisme o bé visitar algun dels museus adherits, així com adquirir alguna de les varietats de formatges en comerços locals.

El forfet Pireníssim és un talonari de descomptes (d'entre el 10% i el 50%) del qual se'n pot gaudir en 206 establiments de l'Alt Pirineu i la Val d'Aran. El forfet Pireníssim dóna accés a una ruta de formatges de més de 80 varietats. Cada usuari s'organitza depenent de les seves preferències. Els establiments adherits a la marca Pireníssim tenen un distintiu per ser identificats per l'usuari.

El repartiment dels forfets, que són gratuïts, s'ha fet tenint en compte que l'objectiu principal del projecte és que els visitants tornin al Pirineu. Cáceres ha explicat que el talonari de forfets no es regalen sense sentit sinó sota l'anàlisi professional de cada empresari adherit. Els talonaris també es poden descarregar per Internet a la web de Pireníssim.

Francisco Cáceres ha explicat que s'ha creat aquest projecte amb l'objectiu de donar-li continuïtat més enllà d'aquest any i incorporar més establiments al projecte Pireníssim. Cáceres ha parlat d'aprofitar la marca Pireníssim per crear altres forfets de cara a altres temporades i promocionar altres productes que s'elaboren en aquest territori.

Cadí i Coopirineu

Francisco Cáceres ha anunciat una nova campanya de promoció per als propers mesos amb les dos empreses de formatges més importants del Pirineu pel que fa a producció: Cadí i Coopirineu. Cáceres ha dit que aquesta col·laboració puntual és pot tornar a repetir amb altres empreses o establiments.