Trumfos del Pirineu amplia amb una nova marca destinada al mercat espanyol

Redacció
09 de juliol del 2011
575_1310142488trumfos0
575_1310142488trumfos0
Un dels impulsors de l'empresa, Franscesc Reig, ens mostra la nova marca de les patates.

Des del mes de juny es pot trobar Trumfos del Pirineu en establiments alimentaris de tot l’Estat espanyol amb la marca Mr. Trumfos i amb nou embàs escrit en castellà, català, valencià i basc. Aquest és, sens dubte, un pas molt important cara al creixement de l’activitat de l’empresa Elaborats Prepirineu SL que, aviat farà 12 anys, van crear un grup de pagesos d’Oliana i que a poc a poc ha anat augmentant la seva activitat i les seves vendes.
 
Avui Trumfos del Pirineu és una marca consolidada i reconeguda en el mercat català i andorrà. Una marca que de bon principi va fonamentar tota la seva estratègia comercial en la qualitat indiscutible del seu producte, les patates de muntanya, i que ha sabut créixer mantenint i conservant la  seva essència inicial. Ara, la demanda ha arribat des del mercat espanyol i els impulsors de Trumfos del Pirineu han entomat aquest fet com un repte més en la seva activitat diària que és, també, la seva passió: la producció i comercialització de patates.
 
Territori i qualitat
 
Segons un informe de la Cambra de Comerç de Lleida, les empreses que millor resisteixen la crisi són aquelles que elaboren productes de qualitat vinculats al territori i que estan associades a marques que s’han guanyat la confiança del consumidor. A les comarques pirinenques en trobaríem molts casos emblemàtics però la marca Trumfos del Pirineu n’és un dels més significatius: una marca creada per tres pagesos que van decidir agrupar-se i constituir una societat per unificar criteris en la producció i comercialitzar conjuntament. Una experiència que amb els anys s’ha demostrat profitosa.
 
Tal i com ha explicat un dels impulsors de l'empresa, Francesc Reig, “des del primer dia vam apostar per oferir un producte de primera qualitat que va ser molt ben rebut, sobretot en l'àmbit de la restauració on la patata Bufet està considerada un producte amb unes característiques úniques, i ara hem fet un pas més que ha estat el de distribuir les nostres patates a tot el mercat espanyol”. “Últimament ens demanaven el nostre producte des de molts llocs, cada cop més, i això ens ha portat a crear la marca Mr. Trumfos i mirar de satisfer aquesta demanda creixent”, ha afegit Reig.
 
Tot i aquest creixement, per Reig és fonamental que la marca Trumfos del Pirineu i ara també Mr. Trumfos conservin sempre l’essència del territori i el seu valor afegit. “La base de l’èxit és que els nostres clients estiguin contents amb els nostres productes i que continuïn confiant en nosaltres com han fet fins ara. Si això passa voldrà dir que ho hem fet bé, sigui quin sigui el nostre mercat”, considera Francesc Reig.
 

El Pirineu, terra de patates
 
La patata, trumfo o trumfa, és un aliment fonamental de la dieta occidental. És un cultiu originari de la cordillera andina que va arribar a Europa en el segle XVI però del qual no se’n va estendre el seu consum fins al segle XVIII. És una planta de que es pot sembrar tant en terres de secà com de regadiu. Al Pirineu, tant la terra com les condicions climatològiques de l’alta muntanya, n’afavoreixen el cultiu.
 
La marca Trumfos del Pirineu comercialitza les varietats Kennebec (de pell marronosa i bastant llisa), Redpontiac (roja per fora i blanca per dins) i sobretot la Bufet que, per gust i textura, està considerada la millor del mercat i recomanada pels cuiners més prestigiosos.