Adif i Adif Alta Velocitat (AV) instal·laran
punts de recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments de nou estacions catalanes, entre les quals Lleida. Segons ha explicat l'empresa, això servirà per contribuir al desenvolupament d'una
mobilitat sostenible en entorns urbans. Aquests punts se situaran a les estacions de Clot Aragó, França i Sants de la capital catalana, així com a les parades de Camp de Tarragona, Figueres, Figueres Vilafant, Girona i Sils. A escala estatal, es volen situar mil punts de càrrega a vuitanta estacions amb una inversió total de
28,8 milions d'euros.
El contracte per al subministrament, instal·lació, operació i manteniment d'aquests espais té un termini d'execució de trenta mesos. La iniciativa forma part del programa "
Ecomilla", que busca promoure la mobilitat "energèticament eficient i amb zero emissions" amb mesures com la promoció de l'electrificació del transport.