Les entitats ecologistes
Ipcena i
SEO BirdLife han exigit al director general de Polítiques Ambientals,
Marc Vilahur, que paralitzi les obres de la sitja de Pardinyes abans el 5 de febrer si els
treballs d'enderroc no han conclòs. Alerten de "l'impacte greu" que rebria la
colònia de cigonyes amb 10 nius a l'edifici adjacent que no està afectat per l'enderroc.
La
Paeria està portant a terme aquests treballs per tal de poder iniciar la construcció de l'equipament multifuncional que, entre d'altres, ha d'acollir temporers sense sostre durant la campanya de la fruita. Al barri hi ha una associació de veïns que està en contra del projecte i ha intentat paralitzar-lo via judicial tot i que de moment no ha aconseguit resultats.
Segons els ecologistes, l'enderroc de la primera sitja de Pardinyes ha afectat
17 nius de cigonyes en el que seria la major colònia d'espècies en un edifici a Catalunya. Aquesta colònia estava a uns
70 metres de la segona sitja, que no s'enderrocarà, i que compta amb 10 nius de cigonyes. Les entitats apunten que la poca distància que hi ha i els treballs en alçada estan causant molèsties a les cigonyes que es veuen obligades a abandonar els nous amb la pèrdua de la posta i la reproducció.
Des de l'inici del procés la Paeria ha defensat disposar dels
permisos ambientals per poder dur a terme l'enderroc i la construcció del nou edifici. Així mateix, abans de començar els treballs, es van traslladar nius de cigonyes en una altra zona.