La Paeria impulsa una campanya de promoció del civisme: «La ciutat neta és cosa de tothom»

La iniciativa està plantejada en un "to positiu" i inclou cinc cartells amb conductes cíviques

Presentació de la campanya
Presentació de la campanya | Paeria Lleida
Redacció
26 de gener del 2023
Actualitzat a les 18:03h
La Paeria de Lleida ha presentat aquest dijous la campanya “La ciutat neta és cosa de tothom”, amb la qual vol promocionar el civisme i fomentar les conductes positives que ajuden en la millora de la imatge de la ciutat. La iniciativa inclou fins a cinc cartells que mostren diferents conductes cíviques, com dipositar la brossa dins dels contenidors o recollir els excrements dels gossos, i els quals es difondran en xarxes socials, mitjans de comunicació i en diferents suports per tota la ciutat. L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha dit que la campanya "està plantejada en un to positiu, que busca no renyar sinó implicar a la ciutadania" per reduir l'incivisme.

Pueyo ha presentat la campanya acompanyat pel regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, i el coordinador del Pla de Millora de l'Espai Públic, Juanjo Falcó.

La campanya consta de cinc imatges en la qual es veuen conductes cíviques com són recollir els excrements dels gossos i portar una ampolla d'aigua per netejar l'orina; llençar les bosses de brossa dins dels contenidors; dipositar les restes de menjar i beure a les papereres; trucar al servei gratuït de recollida de voluminosos quan calgui llençar algun moble; i plegar les capses de cartó abans d'introduir-les al contenidor blau, ha destacat l'alcalde. A més hi ha un últim cartell que recopila les imatges anteriors amb totes aquestes conductes desitjables.

Pueyo ha assenyalat que aquesta iniciativa respon a la necessitat que s'ha detectat de reduir conductes incíviques i que tenen un impacte negatiu sobre la neteja i la convivència a la ciutat. Entre elles destaquen l'abandonament de brossa i tota mena de residus, inclosos també els mobles, a la via pública, sovint al costat de contenidors i papereres; els excrements de gossos sense recollir; i les restes d'aliments i envasos en determinats punts de trobada els dies festius al vespre o la nit.

La campanya es difondrà a través dels Mupis que hi ha distribuïts per la ciutat, en falques de ràdio, anuncis als diaris i a les xarxes socials, amb un missatge basat en dibuixos amables i colorits que busquen promoure la pedagogia i la corresponsabilitat de la ciutadania per aconseguir un espai públic net i endreçat que permeti millorar la convivència.