El Consell de Ministres, a proposta del
Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), ha autoritzat en la reunió d'aquest dilluns licitar a través d'Adif el contracte per al
manteniment de les instal·lacions de control de trànsit i sistemes complementaris entre
Madrid i Lleida de la Línia d'Alta Velocitat (LAV) Madrid-França.
Amb una inversió de
65,8 milions d'euros i un termini de
48 mesos, es faran actuacions de conservació preventives i correctives per tal de garantir l'operativitat ferroviària així com el bon estat de les instal·lacions i per reduir la probabilitat d'incidències. Els centres de manteniment on es faran aquestes accions són els de
Madrid Sur,
Brihuega (Guadalajara),
Calatayud,
Saragossa i
Montagut (Lleida).
Aquest manteniment es farà en tot tipus de
dispositius i
elements clau en la gestió del trànsit ferroviari, com ara els enclavaments electrònics que controlen l'accionament dels elements situats a la via com ara senyals, canvis d'agulla o passos a nivell. També es farà manteniment dels circuits de via i comptadors d'eixos que permeten detectar la presència de trens en un tram de via concret així com el control i supervisió de desviaments que permeten els trens canviar d'una via a una altra.
Les tasques de manteniment inclouen també els
sensors de roda, els sistemes d'energia, dels detectors de caiguda d'objectes així com els detectors de vent lateral, cables d'alimentació i senyalització, edificis i sales tècniques.