05
d'octubre
del
2022
Actualitzat
a les
8:37h
L'Ajuntament de Lleida ha presentat aquest dimarts la diagnosi per elaborar el nou Pla de mobilitat de la ciutat i que, entre altres aspectes, posa de relleu que gairebé la meitat dels desplaçaments a la capital del Segrià es fan a peu. Així mateix, l'estudi constata un descens de l'ús del vehicle privat a la ciutat i que els autobusos urbans no han recuperat els passatgers d'abans de la pandèmia. En el marc de la jornada també s'ha dut a terme el primer taller durant el qual agents socials i econòmics, entitats i veïns ha pogut fer suggeriments i aportacions per tal que la Paeria les tingui també en compte a l'hora d'elaborar el document final del Pla de mobilitat urbana de Lleida.
El document presentat analitza la situació actual de la mobilitat a la ciutat i esbossa les que seran les línies estratègiques del Pla, que es definiran posteriorment, i que aniran encaminades a promoure un model que prioritza el vianant i afavoreix la mobilitat activa, a partir de la pacificació dels carrers, la racionalització de l'ús del vehicle privat, l'augment de la utilització de la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal (VMP) i un transport públic de qualitat, competitiu i intermodal.
El Pla de Mobilitat Urbana configura les estratègies de mobilitat sostenible del municipi i té una vigència de sis anys. El pla s'inicia a partir d'una primera fase de diagnosi, prèvia a la fase de participació ciutadana i a l'estudi d'alternatives, propostes i el programa d'actuacions.
Prop de la meitat dels desplaçaments es fan a peu
A Lleida gairebé la meitat dels desplaçaments (48.23%) es fan a peu, malgrat que les condicions climàtiques poden perjudicar els desplaçaments a peu a l'estiu i a l'hivern i que les fases semafòriques estan pensades per a la fluïdesa del trànsit i no per al vianant.
No obstant això, el disseny de la ciutat afavoreix els desplaçaments amb vehicle privat. En vies principals es registren entre 8.000 i 10.000 vehicles al dia i a l'Ll-11 s'arriba als 16.000, tot i que les vies d'accés a la ciutat registren ara 104.000 vehicles diaris, un 24% menys que al 2009 i també hi ha un descens en altres vies cèntriques com ara la Rambla Ferran, cosa que facilita futures accions de pacificació, segons la Paeria.
El document presentat analitza la situació actual de la mobilitat a la ciutat i esbossa les que seran les línies estratègiques del Pla, que es definiran posteriorment, i que aniran encaminades a promoure un model que prioritza el vianant i afavoreix la mobilitat activa, a partir de la pacificació dels carrers, la racionalització de l'ús del vehicle privat, l'augment de la utilització de la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal (VMP) i un transport públic de qualitat, competitiu i intermodal.
El Pla de Mobilitat Urbana configura les estratègies de mobilitat sostenible del municipi i té una vigència de sis anys. El pla s'inicia a partir d'una primera fase de diagnosi, prèvia a la fase de participació ciutadana i a l'estudi d'alternatives, propostes i el programa d'actuacions.
Prop de la meitat dels desplaçaments es fan a peu
A Lleida gairebé la meitat dels desplaçaments (48.23%) es fan a peu, malgrat que les condicions climàtiques poden perjudicar els desplaçaments a peu a l'estiu i a l'hivern i que les fases semafòriques estan pensades per a la fluïdesa del trànsit i no per al vianant.
No obstant això, el disseny de la ciutat afavoreix els desplaçaments amb vehicle privat. En vies principals es registren entre 8.000 i 10.000 vehicles al dia i a l'Ll-11 s'arriba als 16.000, tot i que les vies d'accés a la ciutat registren ara 104.000 vehicles diaris, un 24% menys que al 2009 i també hi ha un descens en altres vies cèntriques com ara la Rambla Ferran, cosa que facilita futures accions de pacificació, segons la Paeria.