La Paeria rep 350.000 euros dels fons Next Generation per fomentar la recollida selectiva

Promourà el porta a porta a Pardinyes, Balàfia i Ciutat Jardí, la recollida tèxtil i d'oli i l'autocompostatge a l'Horta

Rutllant, Postius, Pueyo i Freixanet
Rutllant, Postius, Pueyo i Freixanet | ACN
Redacció
30 de juny del 2022
Actualitzat a les 8:29h
L'Ajuntament de Lleida ha rebut una subvenció per 347.266 euros dels fons europeus Next Generation per fomentar la recollida selectiva de residus a la ciutat i les actuacions es poden dur a terme fins al 2024.

Els projectes subvencionats són per sensibilitzar sobre el model de recollida porta a porta als barris de Pardinyes, Balàfia i Ciutat Jardí i també promouen la recollida de residus tèxtils i d'oli de cuina usat i l'autocompostatge a l'Horta.

La Generalitat ha atorgat aquesta subvenció en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, que està finançat per la Unió Europea a través dels Next Generation. L'ajuda rebuda per la Paeria era el màxim import subvencionable, d'un conjunt d'accions valorades en 488.486,24 euros.

La primera actuació se centra en la implantació del porta a porta a zones dels barris de Pardinyes i Balàfia per a una recollida selectiva més eficient. La Paeria ha preparat una campanya de comunicació i sensibilització a la ciutadania i ha adquirit 50 contenidors amb tancament electrònic per a la fracció orgànica de residus municipals (FORM), clauers d’obertura, software de gestió, cubells i bosses. En el cas del Ciutat Jardí i Vila-Montcada, en el canvi de model de recollida selectiva porta a porta de 4 a 5 fraccions. A més de campanya de comunicació, s'adquiriran uns altres 7 nous contenidors FORM, clauers d'obertura, cubells i bosses.

La tercera actuació és el projecte de millora de la recollida separada de la fracció de residus tèxtils. Fins al 2024 preveu la compra de 3 contenidors per a aquest material i una campanya de difusió i sensibilització. La quarta acció preveu millorar la recollida separada d'oli de cuina usat generat en l'àmbit tant domèstic com comercial. En aquest cas, a més de la divulgació, es distribuiran 1.000 embuts per a la recollida d'oli usat, entre altres accions. El període d'execució és entre el 2002 i el 2024.