L’escola Plançó impulsa un projecte de pictogrames per ajudar les persones amb autisme

Aquests suports visuals s’ubiquen a l’entrada de comerços, instal·lacions, empreses i entitats per facilitar la comprensió de l’entorn

L'escola Plançó ha impulsat el projecte
L'escola Plançó ha impulsat el projecte | Escola Plançó
Redacció
04 d'abril del 2022
Actualitzat a les 12:06h
Visibilitzar l’autisme i convertir en accessibles cognitivament els espais de pobles i ciutats són els objectius de “Tea accessible”, el projecte que ha impulsat l’escola Plançó de Lleida. Coincidint amb el Dia Mundial sobre l’Autisme, que s’ha celebrat aquest divendres 2 d’abril, el centre ha donat a conèixer el pla per afavorir la inclusió en la societat de les persones amb aquest trastorn i que es basa, entre altres aspectes, en la creació de pictogrames.

Aquests suports visuals estan pensats per ubicar-los a l’entrada de comerços, instal·lacions, empreses i entitats per facilitar la comprensió de l’entorn. Els alumnes de secundària de l’escola han estat els responsables del procés de creació dels cartells per als establiments i empreses que ho han sol·licitat, que ja en són actualment més de 150.

Des del centre es destaca la importància d’aquestes iniciatives per minimitzar les barreres a les quals s’enfronten les persones amb autisme a l'hora de gaudir dels seus drets fonamentals i de formar part plenament de la comunitat; barreres cognitives però també socials i comunicatives que varien en funció de cada individu i de les seves necessitats específiques.

Aquesta mateixa iniciativa també s’ha seguit a Juneda (Garrigues), on s’han instal·lat pictogrames en diferents espais de la població amb l'objectiu de facilitar-hi l'accés a persones amb trastorn de l'espectre autista, discapacitats sensorials o intel·lectuals, desconeixement de la llengua d'acollida, entre altres situacions de vulnerabilitat.

La iniciativa ha sorgit d'una mare del poble amb dos bessons amb trastorn de l'espectre autista (TEA) no verbal i ha tirat endavant a partir de la col·laboració entre l'Ajuntament i la Universitat de Lleida (UdL). En concret, ha estat clau la implicació dels estudiants i professores del l'últim curs del Grau d'Educació Primària - Menció en necessitats educatives especials i educació en la diversitat.