Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de març de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Una
quarantena d'
alcaldes de les comarques de Lleida promouen un nou partit polític d'àmbit territorial per concórrer a les municipals del 2023, segons publica
Segre i han confirmat a l'ACN fonts properes a la formació.
Són alcaldes de l'orbita del PDECat i es van presentar l'any 2019 als respectius municipis sota les sigles de
Junts o bé com a independents. Aquest nou espai polític aplega, de moment, una
seixantena de candidats i obre la porta a altres persones. Dissabte, van aprovar-ne els estatuts i preveuen registrar-lo pròximament. La formació es defineix com a "
independentista, europeista i humanista", aposta per estar al "servei a les persones de les Terres de Lleida" i situa "l'agenda lleidatana" entre les seves prioritats.
La formació s'allunya del PDECat i també es desmarca de Junts i Centrem, espai polític que promou l'exconsellera i exsecretària general del PDeCAT, Àngels Chacón. En una trobada celebrada dissabte a
Vila-sana (Pla d'Urgell), els fundadors del futur partit van aprovar-ne els estatuts i el nom -que encara no volen donar a conèixer- i preveuen celebrar el congrés funcional en els pròxims mesos.
Entre els seus promotors hi ha els alcaldes d'Aitona,
Rosa Pujol; de Torrefarrera,
Jordi Latorre; de la Granja d'Escarp,
Manel Solé; de Maials,
David Masot; de Ribera d'Ondara,
Francesc Sabanés; del Poal,
Rafael Panadés; d'Ivars de Noguera,
Josep Magrí; de Preixana,
Jaume Pané; de Castellnou de Seana,
Jordi Llanes, i de Castelldans;
Conrad Llovera, entre altres.