29
de desembre
del
2022
Actualitzat
a les
10:15h
L'ocupació al sector de la gran distribució comercial ha crescut un 48,1% a les comarques de Ponent, segons l'Anuari de la Distribució Comercial del sector quotidià en règim d'autoservei, que elabora bianualment la Direcció General de Comerç, del Departament d'Empresa i Treball.
La comparativa es fa en relació al 2017-2018 i en aquest mateix període, a l'Alt Pirineu i Aran l'ocupació al sector s'ha incrementat un 38,9%. A Ponent, el nombre d'establiments ha augmentat un 2,46%, la superfície comercial un 4,51% i la densitat un 2,72%. Al Pirineu, aquest creixement ha estat del 9,84%, el 12,43% i l'11,38% respectivament.
L'Anuari és una anàlisi de les 50 primeres empreses de gran distribució amb punts de venda a Catalunya, que estudia el comportament de l'oferta de productes alimentaris, drogueria i perfumeria, en règim d'autoservei, en el període 2019-2020, a partir de la informació facilitada pels propis operadors.
L'estudi fa un seguiment dels principals indicadors del sector amb l'objectiu de mesurar la competitivitat i rendiment de les empreses. Mitjançant nous indicadors, s'avalua el posicionament de les empreses respecte les noves tecnologies i el comerç electrònic, i es comparen els diferents àmbits territorials.
La comparativa es fa en relació al 2017-2018 i en aquest mateix període, a l'Alt Pirineu i Aran l'ocupació al sector s'ha incrementat un 38,9%. A Ponent, el nombre d'establiments ha augmentat un 2,46%, la superfície comercial un 4,51% i la densitat un 2,72%. Al Pirineu, aquest creixement ha estat del 9,84%, el 12,43% i l'11,38% respectivament.
L'Anuari és una anàlisi de les 50 primeres empreses de gran distribució amb punts de venda a Catalunya, que estudia el comportament de l'oferta de productes alimentaris, drogueria i perfumeria, en règim d'autoservei, en el període 2019-2020, a partir de la informació facilitada pels propis operadors.
L'estudi fa un seguiment dels principals indicadors del sector amb l'objectiu de mesurar la competitivitat i rendiment de les empreses. Mitjançant nous indicadors, s'avalua el posicionament de les empreses respecte les noves tecnologies i el comerç electrònic, i es comparen els diferents àmbits territorials.