Pandèmia

L’efecte de la pandèmia al comerç lleidatà no ha estat tan negatiu com es preveia

Un 18% de les botigues han tancat pels efectes del virus

per Redacció, Lleida | 21 d'octubre de 2021 a les 13:26 |
Una botiga tancada per la pandèmia | Adrià Costa
La crisi de la Covid-19 ha tingut un impacte negatiu en el comerç lleidatà però la situació "no és tan dramàtica com la que es preveia". La Cambra de Comerç de Lleida estima que en el darrer any i mig han tancat a la capital del Segrià un 18% de botigues, una xifra que queda lluny, però, de les previsions dels primers mesos de pandèmia, que parlaven d'un 40%.

A la resta de la demarcació, l'afectació encara ha estat menor que a Lleida ciutat. Des de la Cambra posen en valor la capacitat de resiliència i d'adaptació del comerç de proximitat als nous models i hàbits de compra sorgits amb la pandèmia. En aquest sentit, destaca que molts negocis han fet un esforç per tenir més presència a internet i servir els seus productes a casa del client. 


El president de la Comissió de Comerç i Turisme de la Cambra de Comerç de Lleida, Manel Llaràs, ha indicat que l'afectació de la pandèmia en el sector del comerç ha estat menor a la que preveien un any i mig enrere, tant pel que fa a tancament de negocis com a pèrdues econòmiques. El sector de la roba i complements ha patit un cop més dur però molts altres també s'han vist afectats, ha explicat.

En aquest sentit, estima en un 18% els comerços que han hagut de tancar a Lleida tot i que "molts d'aquests tancaments s'haguessin donat igualment, ja sigui per jubilació o perquè prèviament ja passaven per dificultats", ha afirmat Llaràs.


En el marc de la jornada “El nou valor del comerç de proximitat” celebrada a l'Espai Orfeó de Lleida, des de la Cambra han posat de relleu que amb la pandèmia "el consumidor ha canviat la manera d'apreciar el comerç de proximitat" i ara "li dona més valor per l'autenticat i proximitat". A la vegada, "el sector s'ha anat adaptant als nous models i hàbits de compra sorgits de la pandèmia". Així, ha destacat l'aposta del sector per oferir una atenció més especialitzada i personalitzada i ser més present a internet i portar els productes al domicili.

 

Participació