Torrefarrera vol projectar-se turísticament a través dels seus murals

La 5a edició de l'Street Art Festival suma sis noves obres entorn de temes com la Covid-19, la integració o la igualtat

Un artista fent un mural
Un artista fent un mural | ACN
Redacció
06 de setembre del 2021
Torrefarrera (Segrià) celebra de l'1 al 9 de setembre el 5è Torrefarrera Street Art Festival, TSAF 2021, que enguany inclou la participació de vuit artistes que durant aquests dies pinten sis murals en una superfície de 722 metres quadrats de paret. Amb aquestes darreres obres, el certamen, que té per objectiu promoure la cultura i transformar l'aparença del poble, s'acostarà a la cinquantena de murals pintats.

Davant d'això, l'ajuntament creu que és el moment de fer un pas més i aprofitar aquest art per promocionar el municipi des d'una vessant turística. Les noves obres tracten temes actuals com són la Covid-19, la comunicació amb les noves tecnologies, la integració o la igualtat de gènere, entre altres. 

El pròxim dijous 9 de setembre, un cop finalitzi l'edició d'enguany, Torrefarrera exhibirà 46 murals en un total de 4.636 metres quadrats de parets. Amb aquestes xifres, l'alcalde del municipi, Jordi Latorre, considera que el festival "ja està més que consolidat" i creu que ara és el moment d'aprofitar aquestes obres d'art de carrer com a reclam turístic. De fet, ja s'està treballant en un projecte per promocionar el poble que faciliti als visitants poder gaudir de tots els murals de manera coordinada.

El TSAF 2021, que enguany ha recuperat el format que tenia anterior a la pandèmia, va començar l'1 de setembre i s'allargarà fins al 9 de setembre, un dia abans que el municipi doni el tret de sortida a la seva Festa Major.

Enguany hi participen vuit artistes arribats de Lleida, Tarragona i les Terres de l'Ebre, així com d'altres punts de l'Estat com València, Alacant i Almeria, que ja han començat a pintar els sis murals seleccionats d'aquesta edició.

Tot i que la temàtica és lliure, les obres tenen un rerefons social que invita al públic a reflexionar sobre diverses temàtiques com són la covid-19, la comunicació amb les noves tecnologies, la integració, l'harmonia entre la natura i l'ésser humà i la igualtat de gènere.