14
de juny
del
2021
Actualitzat
a les
12:55h
Un autobús elèctric viatja aquest dilluns entre Catalunya i Madrid en una prova pilot que porten a terme Circontrol, empresa especialitzada solucions de recàrrega per a la mobilitat elèctrica, i e-busKar, que distribueix vehicles elèctrics del fabricant turc Karsan.
L'objectiu de la iniciativa és demostrar la viabilitat de la mobilitat amb autobús elèctric en viatges de llarg recorregut. El vehicle ha sortit cap a dos quarts de set del matí de Sabadell i està previst que arribi a San Sebastián de los Reyes (Madrid), després d'unes onze hores de viatge.
Durant el trajecte, s'ha aturat a l'àrea de servei de Torrefarrera (Segrià) per recarregar la bateria, i la previsió és fer dues parades més amb la mateixa finalitat abans d'arribar a Madrid.
Aquesta prova pilot té per objectiu "demostrar la viabilitat del transport elèctric en viatges de llarg recorregut" i "generar confiança en aquesta mena de vehicles", segons ha indicat el CEO i soci fundador d'e-busKar, Fran Ramis.
En concret, el trajecte es fa amb un autobús urbà Karsan Atak EV 220kwh, 100% elèctric, i hi viatgen el conductor i dues persones més de les empreses responsables de la iniciativa. El vehicle, de 8 de metres de llarg, té capacitat per a 52 persones i una autonomia màxima de 300 quilòmetres.
L'objectiu de la iniciativa és demostrar la viabilitat de la mobilitat amb autobús elèctric en viatges de llarg recorregut. El vehicle ha sortit cap a dos quarts de set del matí de Sabadell i està previst que arribi a San Sebastián de los Reyes (Madrid), després d'unes onze hores de viatge.
Durant el trajecte, s'ha aturat a l'àrea de servei de Torrefarrera (Segrià) per recarregar la bateria, i la previsió és fer dues parades més amb la mateixa finalitat abans d'arribar a Madrid.
Aquesta prova pilot té per objectiu "demostrar la viabilitat del transport elèctric en viatges de llarg recorregut" i "generar confiança en aquesta mena de vehicles", segons ha indicat el CEO i soci fundador d'e-busKar, Fran Ramis.
En concret, el trajecte es fa amb un autobús urbà Karsan Atak EV 220kwh, 100% elèctric, i hi viatgen el conductor i dues persones més de les empreses responsables de la iniciativa. El vehicle, de 8 de metres de llarg, té capacitat per a 52 persones i una autonomia màxima de 300 quilòmetres.