03
de juny
del
2021
Actualitzat
a les
16:27h
L'avió amb matrícula més antiga de l'Estat espanyol i amb credencial per volar és lleidatà. El Reial Aeri Club de Lleida ha presentat aquest dijous la restauració del "Piper J3", un aparell renascut que va arribar a la ciutat l'any 1949 procedent de Suïssa i que va funcionar als aeròdroms de Marganers i Alfés.
L'avió va estar aturat durant deu anys i en fa tres que ha estat objecte d'una reparació a Sabadell. Amb matrícula EC-ADS, aquest model va servir per entrenar tropes durant la Segona Guerra Mundial i també d'aparell per entrenar pilots.
Aquesta és una aeronau lleugera americana que va ser creada per entrenar les tropes per a la Segona Guerra Mundial i després hi va participar en combats. Aquest mateix model d'avió el van utilitzar, entre altre altres, Eleanor Roosevelt, Dwight Eisenhower i els generals George Marshall i George Patton.
Es va començar a fabricar el 1936 amb vocació de popularitzar l'aviació i se n'han fabricat més de 20.000 exemplars, que s'han dedicat tant a usos civils com militars.
L'avió, que té matrícula EC-ADS i que és propietat de l'aeroclub lleidatà, es va fabricar el 1946 i va arribar a Lleida l'any 1949 i es va destinar a escoles de pilots com la de Lleida, segons ha explicat el pilot de l'aeroclub de Lleida, Antoni Saldaña. Ara, s'ha restaurat amb el suport de la Diputació de Lleida.
L'avió va estar aturat durant deu anys i en fa tres que ha estat objecte d'una reparació a Sabadell. Amb matrícula EC-ADS, aquest model va servir per entrenar tropes durant la Segona Guerra Mundial i també d'aparell per entrenar pilots.
Aquesta és una aeronau lleugera americana que va ser creada per entrenar les tropes per a la Segona Guerra Mundial i després hi va participar en combats. Aquest mateix model d'avió el van utilitzar, entre altre altres, Eleanor Roosevelt, Dwight Eisenhower i els generals George Marshall i George Patton.
Imatge de l'avió restaurat Foto: ACN
Es va començar a fabricar el 1936 amb vocació de popularitzar l'aviació i se n'han fabricat més de 20.000 exemplars, que s'han dedicat tant a usos civils com militars.
L'avió, que té matrícula EC-ADS i que és propietat de l'aeroclub lleidatà, es va fabricar el 1946 i va arribar a Lleida l'any 1949 i es va destinar a escoles de pilots com la de Lleida, segons ha explicat el pilot de l'aeroclub de Lleida, Antoni Saldaña. Ara, s'ha restaurat amb el suport de la Diputació de Lleida.