La Paeria canviarà la gestió de l'Aula de Teatre per millorar-ne el control i la transparència

El nou model ha de permetre establir un nou projecte educatiu amb un major control públic del servei i més transparència

Redacció
17 de maig del 2021
Actualitzat a les 11:53h
L'Ajuntament de Lleida convocarà un concurs per a la licitació d'una nova concessió per a encarregar-se de la gestió integral de l'Aula Municipal de Teatre amb l'objectiu de poder-ne garantir una gestió més transparent i un major control públic del servei.

La Paeria ha comunicat la decisió aquest divendres en diverses reunions amb l'actual direcció, l'equip docent i amb les víctimes dels casos d'assetjament denunciats per exalumnes del centre en els últims anys. La propera setmana es farà una reunió informativa amb l'alumnat i les famílies. La previsió és que la nova concessionària pugui assumir el servei aquest estiu, un cop acabi la concessió actual.

L'anàlisi exhaustiva de la gestió de l'Aula que l'Ajuntament de Lleida ha dut a terme en els darrers mesos ha inclòs un informe jurídic extern en matèria de recursos humans i l'estudi dels diferents aspectes econòmics, de personal i educatius de la gestió del centre. A partir de tot això, la Paeria ha valorat diferents alternatives de gestió, com són la pròrroga d'un any més amb la concessió actual; la gestió directa; un contracte de prestació de serveis o una nova concessió, que finalment ha estat l'opció escollida.

El document elaborat pels tècnics municipals conclou que optar per una nova concessió permet tenir un major control públic del servei, més transparència en la gestió, avaluació i retiment de comptes.

El procés s'iniciarà aviat i comportarà l'elaboració d'un projecte educatiu i artístic per a l'Aula del segle XXI, a partir de criteris com la visió de futur, la perspectiva de gènere, un model de gestió acadèmica d'excel·lència, la implicació i el compromís amb el sector i la cerca de sinergies amb diferents actors per esdevenir la capital del teatre per a tots els públics.

Així mateix, també es prioritzarà la democratització de les decisions, per tal que sigui necessària la participació de tota la comunitat educativa per adoptar-les. A més, es professionalitzarà la plantilla, ja que s'exigiran titulacions i experiència acreditada a tot el personal a partir dels principis de mèrit i capacitat, que caldrà tenir en compte especialment pel que fa als càrrecs de coordinació i directius.

El procés de licitació serà de lliure concurrència i per participar-hi caldrà estar vinculat a un projecte empresarial o associatiu.

Des de la Paeria també han afirmat que el nou concurs garantirà també la continuïtat de la prestació del servei, de manera que l’alumnat i les famílies no sortiran en cap cas perjudicats, sinó que podran participar en un projecte que comptarà amb més implicació de tota la comunitat educativa i un major control per part de l’administració.

Incidències detectades a l'anàlisi

Durant l'anàlisi de les dades, els tècnics municipals han detectat incidències en conceptes retributius no adequats al que estableixen els convenis laborals, millores salarials injustificades, concessió de permisos per no impartir docència prioritzant activitats excontractuals, etc.

Casos d’assetjament al centre

Paral·lelament, ja està en funcionament la Comissió especial de l'Aula Municipal de Teatre encarregada d'estudiar els abusos sexuals que diverses alumnes del centre van denunciar haver patit durant 20 anys, així com les denúncies més recents. Aquesta comissió serà l'encarregada d'elaborar un informe que analitzarà els fets produïts a l'Aula i recomanarà les mesures que s'han d'adoptar pel que fa als mecanismes de reparació a les víctimes d'abusos, les eines de suport a la comunitat educativa per prevenir i denunciar possibles casos o la revisió de la concessió administrativa que permeti un major control a l'administració.