L'Oficina de Consum del Segrià tramita un 66% d'expedients més que al primer trimestre del 2020

Els sectors amb més reclamacions i queixes continuen sent els subministraments energètics i de telefonia i internet

Redacció
28 d'abril del 2021
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Segrià ha tramitat 401 expedients durant el primer trimestre del 2021, un 66% més que en el mateix període de l'any anterior (241 expedients). Dels expedients tramitats entre gener i març d'enguany, 146 corresponen a reclamacions, 117 a consultes resoltes, 82 a mediacions i 4 són queixes.

Pel que fa a les mediacions, 33 s'han resolt favorablement i 47 s'han arxivat per no haver prosperat la mediació i 2 no han estat admeses. Els sectors amb més reclamacions i queixes continuen sent els subministraments bàsics, sobretot pel que fa a empreses energètiques de llum i gas, i la telefonia i internet. També ha gestionat diverses reclamacions per afectacions relacionades amb la Covid-19.

D'altra banda, l'OCIC del Segrià ha tramitat 34 expedients que corresponen a afectacions derivades de la crisi del coronavirus, la qual cosa representa un 12,6% del volum total tramitat entre els mesos de gener, febrer i març, la meitat que en els darrers mesos del 2020. La majoria d'aquestes reclamacions es fan a companyies aèries i empreses de viatges combinats (agències de viatge).