L'Agència de l'Energia de Lleida augmenta un 15% les atencions d'assessorament el 2020

L'interès per instal·lar plaques solars i la pobresa energètica concentren les principals consultes

Redacció
28 de desembre del 2021
Actualitzat a les 23:18h
El servei tècnic d'assessorament de l'Agència de l'Energia ha dut a terme 140 serveis durant aquest 2020, un 15% més que fa un any, malgrat la Covid-19. Aquestes atencions s'han concentrat, sobretot, al segon semestre de l'any i majoritàriament han versat sobre la possibilitat d'instal·lar plaques fotovoltaiques a la teulada i sobre temes vinculats a la pobresa energètica.

Així, pràcticament la meitat de les atencions, un total de 65, han anat dirigides a la col·locació de panells solars fotovoltaics per a l'autoconsum, sobretot en habitatges unifamiliars o plurifamiliars de petites dimensions. Mentre, 59 serveis s'han efectuat a famílies amb risc de pobresa energètica, per explicar com optimitzar la factura i reduir el consum energètic.

Un total de deu habitatges han sol·licitat assessorament per a la millora de l'eficiència, estalvi energètic i optimització de la factura. També han començat a entrar les peticions d'assessorament respecte la gestió i tramitació dels ajuts del Pla PREE, per a la millora de l'eficiència energètica de l'edifici, a partir de rehabilitació energètica, entre d'altres.

En conjunt, el servei ha cobert 259 unitats familiars, arribant a un volum aproximat de 900 persones. Mentre, l'assessorament a comunitats de veïns per a l'autoproducció comunitària d'electricitat és un dels serveis més nous i amb més perspectives de creixement en els propers mesos, en part pels avantatges econòmics que representa aquesta modalitat, la qual només compta amb dinou experiències en tot el territori català.