La Paeria controlarà les concessions dels serveis a través de la Comissió de la Transparència

Hi hauran comissions específiques de cada àrea, que s'iniciaran al desembre i on podran participar els comitès d'empresa

Jordina Freixanet, segona tinent d'alcaldia de Lleida
Jordina Freixanet, segona tinent d'alcaldia de Lleida | Paeria Lleida
Redacció
03 de novembre del 2020
Actualitzat a les 16:06h
La Comissió Especial per a la Transparència (CET) de l'Ajuntament de Lleida farà el seguiment de les diferents concessions dels serveis municipals, d'acord al que estableix el cartipàs de la Paeria i els contractes amb les concessionàries.

Cada servei tindrà una comissió específica, com ja funcionava en anteriors mandats i que s'iniciaran al desembre, formada per representants dels grups municipals, tècnics de les àrees implicades i representants de l'empresa concessionària. D'aquesta manera, es farà seguiment del servei de neteja viària i recollida de residus, del transport urbà de viatgers, de l'abastament d'aigua i sanejament, i de l'aparcament regulat de vehicles i dipòsit municipal.

Com a novetats, es preveu que aquestes comissions s'incloguin en el marc de funcionament de la Comissió Especial per a la Transparència, en la què podran participar-hi tots els seus membres -cal recordar que a la CET poden participar-hi la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL) i un representant de la Junta i Comitè d’Empresa de l’Ajuntament; així mateix, en el marc de la representativitat de les empreses concessionàries se sol·licitarà que siguin convidats els comitès d’empresa, que podran participar-hi amb veu i sense vot.

En el marc de la comissió d'aquest dimarts, presidida per la regidora de Cs Maria Burrel, s'ha aprovat la proposta, en què s'especifica les persones que formen part de cada comissió i el calendari de reunions. El dia 1 de desembre, s'iniciaria la primera comissió de seguiment i control del servei de neteja viària i recollida de residus.

Al gener, està prevista la del servei de transport urbà de viatgers a la ciutat. Al febrer, la del servei d'abastament d'aigua i sanejament de la ciutat. I finalment, s'ha programat per a l'abril la comissió de seguiment de la concessió del servei d'aparcament regulat de vehicles, del servei de dipòsit municipal, d'arrossegament i immobilització de vehicles a l'espai públic.

La tinenta d'alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha reiterat la voluntat de l'equip de govern d'actuar amb transparència i treballar de forma conjunta per avaluar el resultat dels contractes signats per l'administració local per esmenar i millorar els serveis que s'ofereixen a la ciutadania.

En aquest sentit, ha remarcat que la supervisió de les tasques encomanades és important per incorporar mesures que incrementin la seva eficàcia i l'eficiència, per revisar clàusules contractuals o per determinar canvis en la gestió. Així, també s'ha valorat positivament l'opció d'ampliar aquest seguiment de concessions i contractes a d'altres contractes com són el SAD o el de jardineria.