FiraTàrrega converteix La Llotja en Línia en un mercat digital i permanent

L'espai acollirà una trobada professional virtual els propers 9 i 10 de setembre

Redacció
07 de setembre del 2020
Actualitzat a les 16:23h
Imatge d'un espectacle a Tàrrega
Imatge d'un espectacle a Tàrrega | ACN
FiraTàrrega ha convertit l’espai de trobada professional La Llotja de FiraTàrrega Pro Catalan Arts en una plataforma de mercat digital i permanent per oferir serveis als professionals de les arts escèniques acreditats més enllà dels dies de la fira en el marc de la pandèmia.

Aquest 2020 la plataforma substitueix conjunturalment la trobada física que cada any es produeix a la ciutat, i dins els serveis d’aquesta plataforma s’inclourà la trobada professional virtual els propers 9 i 10 de setembre amb una programació de diverses activitats, com ara pitchings, taules de treball, presentació de projectes i converses obertes sobre temes sectorials d'interès.

El cap de l'Àrea de Professionals de FiraTàrrega, Mike Ribalta, ha destacat que la fira no volia crear "un element d'emergència" per cobrir el 2020 fins a la nova normalitat, sinó usar l'oportunitat per aplicar una eina nova que considera "útil i necessària", que té com a objectius "visibilitzar, connectar i aprendre".

Ha reivindicat que FiraTàrrega és un espai de contacte, contracte i dinamització. En aquest terreny, ha definit La Llotja en Línia com "una plataforma per a la trobada digital": no una àrea professional, sinó una comunitat de professionals. Ribalta ha remarcat que aquesta transcendeix al temps, ja que ha de durar almenys fins al juny, i que trenca fronteres físiques: "Estem començant a tenir acreditats que no venien mai o que no coneixen (la fira)", ha celebrat.

En concret, l'espai s'ha creat en quatre setmanes i és un repositori de professionals i de projectes on fins ara s'han acreditat 835 professionals, de 493 entitats d'arreu del món, amb presència de països com Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, Croàcia, Iran, Irlanda, Japó, Lituània, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, Rússia, Suècia i Xile. A més, s'han registrat 212 projectes de l'àmbit artístic i de la gestió que volen donar-se a conèixer a la comunitat professional: "És molt més gran del que no pensàvem per a un projecte pilot", ha destacat Ribalta, que ha considerat que les dades expliquen la necessitat de trobada dels agents del sector.