Mollerussa activa la reactivació comercial amb la moneda local

Clients i venedors valoren positivament la iniciativa perquè els beneficia a parts iguals després de setmanes tancats

Redacció
25 de maig del 2020
Actualitzat a la 13:37h
La moneda local de Mollerussa
La moneda local de Mollerussa | ACN
La campanya de Mollerussa Comercial "Duros a quatre pessetes" ha començat aquest dilluns amb l'obertura de punt d'informació on es poden anar a canviar 100 euros per 120 molleuros per gastar als establiments associats de la capital del Pla d'Urgell.

Segons el president de l'entitat Àlex Català, és una "campanya històrica" amb un pressupost molt important que preveu injectar 110.000 euros de volum de negoci al comerç local després de la part més dura del confinament per la covid-19. Després de realitzar les primeres transaccions econòmiques amb aquesta peculiar i única moneda que només funciona a les botigues de la ciutat que estan associades, clients i venedors han valorat positivament la iniciativa perquè tothom hi surt guanyant.

Català ha explicat que estan "contents com si haguéssim obert un establiment" i s'ha mostrat satisfet de poder iniciar la campanya una setmana després de l'entrada en la fase 1 del desconfinament.

En quest sentit ha recordat que el molleuro és "la moneda oficial" de Mollerussa Comercial, només vàlida als establiments associats, que són 135 i responen a diversos sectors, des de la roba, calçat i complements a electrodomèstics, alimentació, restauració o farmàcia. D'aquests, més del 90% accepten el pagament de les compres amb molleuros. La campanya té un pressupost de 18.000 euros i compta amb el suport econòmic de l'Ajuntament de Mollerussa.

Català ha afegit que el tancament forçat per la covid-19 els ha afectat "com a tothom" i que per això ara les botigues tenen moltes ganes de tornar a obrir. En aquest sentit, ha assegurat que en la darrera setmana ja s'ha notat que la gent fa més compres perquè "hi havia necessitat".

És per això que s'ha mostrat "optimista" i ha remarcat que l'objectiu de la campanya és "premiar la fidelitat dels clients" a la vegada que "injectar" volum de negoci directe a l'economia local.