13
de març
del
2020
Actualitzat
a les
15:50h
Compres massives als supermercats per angoixa a un desproveïment de productes arran dels efectes del coronavirus. Així està responent una bona part de la població catalana i mundial a la crisi generada pel Covid-19 a tot el planeta, assumint mesures dràstiques sense cap mena de precedent. Una d'aquestes ha estat anar a comprar de manera massiva en els establiments alimentaris, superant l'estoc d'alguns productes. Un d'aquests ha estat el paper higiènic, sense, a priori, un argument raonable. Ens preguntem per què.
El motiu es pot explicar a partir del concepte anglosaxó FOMO (Fear Of Missing Out, que en català es tradueix com a "Por De Quedar-se Sense"). És un concepte que pot arribar a derivar en un problema psicològic, tot i que en aquests casos de crisi global, esdevé més normal del compte.
Per què el paper higiènic?
A través de les xarxes socials, s'han viralitzat desenes de vídeos de persones comprant de manera massiva rotllos de paper de vàter. Aquest efecte es produeix a partir d'una cadena de successos: diverses persones coincideixen en comprar, a la vegada, paper higiènic. Una altra persona veu com aquesta gent en compra i decideix fer-ho també, creient que es quedarà sense. Un altre client fa el mateix, agafant dos o tres paquets més per por a no tenir-ne suficient i així es van sumant persones.
Al final les prestatgeries queden buides i un últim client fa una fotografia, alertant a les xarxes socials del "desproveïment". A això se li suma que el paper de vàter és un producte que ocupa molt espai a les prestatgeries, donant una sensació molt clara als clients de desproveïment d'existències.
És per això mateix que les autoritats de diversos països, com Itàlia, demanen que no es compri a cuitacorrents, saturant els supermercats de manera il·lògica i sense que hi hagi cap risc clar de quedar-se sense productes alimentaris. El govern italià manté oberts els establiments de menjar, de la mateixa manera que les farmàcies. Diversos mitjans han publicat imatges i vídeos de gent comprant de manera massiva paper higiènic.
El motiu es pot explicar a partir del concepte anglosaxó FOMO (Fear Of Missing Out, que en català es tradueix com a "Por De Quedar-se Sense"). És un concepte que pot arribar a derivar en un problema psicològic, tot i que en aquests casos de crisi global, esdevé més normal del compte.
People are beginning to raid the kitty litter aisle PLEASE TELL ME THIS ISN’T A BACK UP PLAN FOR THE TOILET PAPER SHORTAGE #ToiletPaperApocalypsepic.twitter.com/hvegGx5EYz
— Jess McGuire (@jessmcguire) March 5, 2020
Per què el paper higiènic?
A través de les xarxes socials, s'han viralitzat desenes de vídeos de persones comprant de manera massiva rotllos de paper de vàter. Aquest efecte es produeix a partir d'una cadena de successos: diverses persones coincideixen en comprar, a la vegada, paper higiènic. Una altra persona veu com aquesta gent en compra i decideix fer-ho també, creient que es quedarà sense. Un altre client fa el mateix, agafant dos o tres paquets més per por a no tenir-ne suficient i així es van sumant persones.
Al final les prestatgeries queden buides i un últim client fa una fotografia, alertant a les xarxes socials del "desproveïment". A això se li suma que el paper de vàter és un producte que ocupa molt espai a les prestatgeries, donant una sensació molt clara als clients de desproveïment d'existències.
És per això mateix que les autoritats de diversos països, com Itàlia, demanen que no es compri a cuitacorrents, saturant els supermercats de manera il·lògica i sense que hi hagi cap risc clar de quedar-se sense productes alimentaris. El govern italià manté oberts els establiments de menjar, de la mateixa manera que les farmàcies. Diversos mitjans han publicat imatges i vídeos de gent comprant de manera massiva paper higiènic.
CCTV has revealed the insanity of the #toiletpaperapocalypse. pic.twitter.com/3Jr587tMVW
— news.com.au (@newscomauHQ) March 10, 2020