Els Mossos es mostren preocupats per l'augment de les víctimes mortals a l'A-2

Un total de 34 persones van morir l'any passat en 32 accidents de trànsit a Lleida, Alt Pirineu i Aran

Redacció
03 de febrer del 2020
Actualitzat a les 10:11h
Imatge de la carretera A-2 després d'un accident
Imatge de la carretera A-2 després d'un accident | ACN
Els Mossos d'Esquadra han alertat de l'augment de víctimes mortals a l'autovia A-2, l'any 2019. Aquesta via es la que més accidents mortals va registrar l'any passat amb un total de 6, davant els 2 de l'any 2018. Tot i l'increment, el cos s'ha mostrat preocupat perquè la via no concentra "cap punt negre" al llarg dels 86 quilòmetres que transcorren per la demarcació lleidatana.

El director general del Servei de Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, tampoc ho atribueix a l'estat de la via, al contrari del que reivindiquen diverses administracions i col·lectius del territori que en els darrers mesos han demanat millores i la construcció d'un tercer carril a l'A-2 al seu pas per les comarques de Ponent. Al 2019 un total de 34 persones van morir en 32 accidents de trànsit, un 3% menys respecte l'any anterior.

Dels 32 accidents mortals registrats l'any passat a Lleida, Pirineu i Aran, 26 es van produir en zona interurbana i 6 en zona urbana. Suposa un increment del 7% pel que fa els sinistres mortals mentre que ha disminuït en un 3% el nombre de víctimes respecte al 2018, quan hi va haver 30 accidents mortals i 35 víctimes mortals. Al Pirineu de Lleida van haver-hi 4 víctimes mortals, 6 menys que l'any 2018 quan n'hi van haver 10.

De les 28 persones mortes a les carreteres de Lleida, 17 són ocupants de vehicles lleugers, 5 motoristes i 3 ciclistes. Els Mossos també han destacat l'augment de víctimes mortals entre la franja d'edat de 60 anys o més, que suposa la meitat. El Cap de l'àrea de trànsit de la regió policial a Ponent, Damià Larriba, també ha assenyalat que 10 de les víctimes mortals, en àmbit interurbà i urbà, tenien 75 anys o més. Per aquest motiu, ha indicat que a partir del mes de febrer, s'iniciaran un seguit de jornades de mobilitat segura adreçades a persones grans.

La via que ha registrat més sinistres mortals ha estat l'A-2, amb 6, seguida de la C-26 i la C-14, amb 4 i 3 respectivament. Malgrat això, Larriba, ha insistit que l'autovia A-2 no presenta "cap punt negre" ni cap "tram específic d'accidentalitat".

Segons ha indicat Gendrau, aquest fet "dificulta la feina a l'hora d'actuar" tot i que ha assegurat que "s'intentarà posar-hi remei" amb més controls i vigilància. També ha dit que si s'identifica algun tram de l'autovia que necessita millores ho demanaran al titular encara que ha assegurat que l'augment de la sinistralitat es deu a "diverses casuístiques" i no a l'estat actual de la via.