esquí

​Malestar a les escoles de Port Ainé perquè l'empresa que hi porta més clients prescindeix dels seus serveis

Aquestes empreses asseguren que hauran de reduir el 60% de la plantilla si no es reverteix la situació

per Redacció , 16 de gener de 2020 a les 11:37 |
Assemblea dels professors, aquest dimecres a la tarda | ATEN
Les escoles d'esquí que operen a l'estació de Port Ainé han mostrat el seu malestar pel fet que l'empresa que gestiona els grups escolars a l’estació, Ski Gestión, hagi prescindit dels seus serveis. Tot i haver-hi un contracte, aquesta empresa, que gestiona una gran part de l’allotjament de l'Hotel Port Ainé 2000 de dilluns a divendres, ha decidit contractar monitors externs a l'estació perquè no hi ha hagut un acord econòmic posterior al contracte signat.

Les escoles d'esquí argumenten que l’empresa paga per sota del preu de mercat i per aquest motiu s'han negat a fer els serveis. Davant aquesta negativa, l'empresa ha buscat professors d'altres estacions, mentre les escoles d'esquí del territori lamenten que aquesta situació els portarà a haver de prescindir, com a mínim, del 60% de la plantilla, formada per una trentena de monitors. 


En un comunicat el professorat de Port Ainé assegura que aquesta situació implica la “pèrdua i el deteriorament dels llocs de treball dels professors de les escoles d'esquí i snowboard de Port Ainé” i lamenta que amb aquesta actuació, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), empresa que gestiona l’estació, “s’allunya de la voluntat de gestionar l’estació d’esquí per afavorir el territori i els seus habitants”.
 

Des del 9 de gener, les escoles d’esquí de Port Ainé asseguren que han perdut "sobtadament gran part del volum de feina que tenien previst". Els professors qualifiquen "d'indignant" que FGC mostri tanta "passivitat" amb empreses privades que "devaluen les condicions laborals i substitueixen el professorat local per treballadors externs”. Alerten que si no es troba una solució “imminent”, es veuran obligats “a prendre mesures contundents" per defensar els llocs de treball.

Per la seva banda, fonts de FGC han assegurat en declaracions al diari Segre que efectivament el conflicte sorgeix d’una desavinença entre un proveïdor de l’hotel i els monitors i que no poden posicionar-se, encara que s’han ofert per mediar i trobar-hi una solució.

 

Participació