L'aeroport de Lleida multiplica per cinc el número d'operacions en un any gràcies a l'escola de vol

El Govern assegura que l'absència de Thomas Cook "no és cap drama" i anuncia que es construiran dos nous hangars el 2020

Redacció
17 de desembre del 2019
Actualitzat a les 12:20h
L'aeroport Lleida-Alguaire
L'aeroport Lleida-Alguaire | Arxiu
L'aeroport de Lleida-Alguaire tancarà l'any multiplicant per cinc el número d'operacions, passant de les 6.000 de l'any passat a les 30.000 aquest 2019. Aquest augment es justifica per l'estratègia d'apostar per l'escola de vol i el manteniment d'avions, tal com ha explicat aquest dimarts el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, en la trobada nadalenca amb els mitjans de comunicació.

Farré ha assegurat que l'absència dels vols de Thomas Cook, tot i que fa cinc anys hauria estat un problema, ara "no és cap drama" per Lleida ja que aportava unes 50 operacions anuals. El delegat del Govern a Lleida ha anunciat que l'any que ve es construiran dos hangars, per poder seguir creixent a nivell comercial, ja que actualment l'aeroport només compta amb el de l'aeròdrom.

Farré ha explicat que l'aposta per l'escola de vol i el manteniment d'avions permet tenir entre 30 i 35 persones treballant cada dia a l'aeroport, entre pilots, enginyers i personal de manteniment. Ho celebra perquè l'objectiu de l'aeroport "no és només ser una plataforma perquè arribin esquiadors i marxin sinó que cal que generi activitat d'alt nivell a les Terres de Lleida". "Els esquiadors no són estratègics per l'aeroport", ha dit.

Tot i l'augment d'operacions, Farré ha assegurat que no hi ha col·lapse aèria. Això sí, ha dit "estem col·lapsant indirectament l'aeroport del Prat perquè depenem del seu control aeri". Tot i això, celebra que el 2019 "ha estat un any en què l'aeroport d'Alguaire s'ha enlairat de manera definitiva" i ha afegit que han passat uns 60.000 passatgers entre aviació general i aviació comercial.

Pel que fa al balanç econòmic, Farré ha reconegut que l'aeroport seguirà tenint pèrdues "però menys". Fa cinc anys tancava amb sis milions de pèrdues anuals i enguany baixarà a tres. "Hem de pensar que els aeroports tenen un procés de maduració molt llarg", ha recordat.