10
de desembre
del
2019
La campanya de més consum de l'any, el Black Friday del 2019, ha deixat uns descomptes menys "agressius" que en edicions anteriors. Així ho ha conclòs l'anàlisi de l'eina de monitoratge de preus Minderest, que ha assegurat que només un de cada 10 productes -un 9%- va baixar de preu i, a més, un 7% dels productes van apujar-lo.
Una de les primeres deduccions que s'extreuen de l'anàlisi és que el Black Friday del 2018 va comptar amb un major percentatge de productes rebaixats, ja que el 9,97% va abaixar els seus preus l'any passat davant el 9,36% que ho va fer aquest any. Aquells productes que van baixar de preu ho van fer en un 12,38% de mitjana.
En relació a aquestes xifres, el responsable de CEO de l'eina de monitoratge de preus, Antonio Tomás ha recalcat que s'aprecia "un lleu empitjorament de l'oferta", ja que el nombre de productes oferts ha estat menor, "i fins i tot ha incrementat aquells que van pujar de preu".
Tot i això, ha afegit que aquest Black Friday ha estat "molt similar" al de l'any passat amb relació al descompte mitjà i ha remarcat que "un consumidor que compari preus podrà estalviar de mitjana un 12%".
L'estudi afegeix que els primers balanços de vendes després del cap de setmana de descomptes confirmen que les vendes han crescut, però menys que altres anys.
Més del 83% no va variar el seu preu
De la mateixa manera, és destacable que el 83,37% dels preus analitzats en aquesta campanya no va variar el seu preu. En 2018 aquesta xifra amb prou feines va variar i es va situar en un 83,65%.
També és ressenyable que el 7,27% apujar els seus preus el passat 29 de novembre respecte a 15 dies enrere mentre que l'any passat el van pujar 6,37%. De mitjana, si es comparen pujades amb baixades, la tendència aquest 2019 va ser una baixada del -2.58% mentre que el 2018 aquesta baixada va ser de l'-3.15%.
Una de les primeres deduccions que s'extreuen de l'anàlisi és que el Black Friday del 2018 va comptar amb un major percentatge de productes rebaixats, ja que el 9,97% va abaixar els seus preus l'any passat davant el 9,36% que ho va fer aquest any. Aquells productes que van baixar de preu ho van fer en un 12,38% de mitjana.
En relació a aquestes xifres, el responsable de CEO de l'eina de monitoratge de preus, Antonio Tomás ha recalcat que s'aprecia "un lleu empitjorament de l'oferta", ja que el nombre de productes oferts ha estat menor, "i fins i tot ha incrementat aquells que van pujar de preu".
Tot i això, ha afegit que aquest Black Friday ha estat "molt similar" al de l'any passat amb relació al descompte mitjà i ha remarcat que "un consumidor que compari preus podrà estalviar de mitjana un 12%".
L'estudi afegeix que els primers balanços de vendes després del cap de setmana de descomptes confirmen que les vendes han crescut, però menys que altres anys.
Més del 83% no va variar el seu preu
De la mateixa manera, és destacable que el 83,37% dels preus analitzats en aquesta campanya no va variar el seu preu. En 2018 aquesta xifra amb prou feines va variar i es va situar en un 83,65%.
També és ressenyable que el 7,27% apujar els seus preus el passat 29 de novembre respecte a 15 dies enrere mentre que l'any passat el van pujar 6,37%. De mitjana, si es comparen pujades amb baixades, la tendència aquest 2019 va ser una baixada del -2.58% mentre que el 2018 aquesta baixada va ser de l'-3.15%.