Lleida guanyarà unes 50 hectàrees de sòl industrial durant el 2020

Es farà amb el desenvolupament del SUR-35 i l'ampliació de CIMALSA

Representants de l'APCE i CaixaBank, amb Toni Postius
Representants de l'APCE i CaixaBank, amb Toni Postius | ACN
Redacció
03 de desembre del 2019
Actualitzat a les 10:12h
El desenvolupament del sector SUR-35 i l'ampliació del polígon de CIMALSA poden ser una realitat durant el 2020, segons ha explicat aquest dilluns el primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Lleida, Toni Postius. Amb aquestes dues zones, la capital del Segrià guanyarà unes 50 hectàrees de sòl industrial, 35 de les quals seran superfície útil en parcel·les.

A la vegada, Postius ha reiterat l'aposta del govern de la Paeria per desenvolupar, "tan aviat com sigui possible", el sector industrial de Torreblanca-Quatre Pilans, que suma més de 700 hectàrees de sòl, entre el que disposa la Generalitat i la Paeria. Aquest sector possibilitaria la implantació de grans empreses que demanden grans parcel·les ja que actualment Lleida no té disponibilitat de sòl industrial per atendre aquest tipus de demanda.

Postius ha explicat que una de les prioritats del govern d'ERC, JxCat Lleida i el Comú és "fer la revolució industrial pendent que té la ciutat de Lleida" i, per això, ha demanat també la implicació de la resta d'administracions. L'objectiu és "atreure inversions i empreses i ancorar al territori aquelles que volen créixer i no ho poden fer".

En aquest sentit, ha explicat que la Paeria està treballant en el projecte del SUR-35 per al desenvolupament del qual "queda un tràmit urbanístic que en breu estarà resolt". Per la seva banda, la Generalitat està desenvolupant l'ampliació del polígon de CIMALSA. Segons Postius, ambdós poden ser una realitat durant el 2020.

Paeria i Generalitat també tenen damunt la taula el desenvolupament del sector industrial de Torreblanca-Quatre Pilans. "Cal activar d'una vegada per totes aquest sector i, si no ens posem ara a treballar, mai podrem acollir grans empreses", ha assenyalat Postius. Torreblanca-Quatre Pilans "podria encabir empreses que truquen a la porta a nivell de Catalunya amb necessitats de 100.000 o 200.000 metres quadrats perquè molts cops no hi ha emplaçaments", segons ha posat de relleu el tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme. Per Postius, "cal desenvolupar aquest sector tocant de peus a terra, ser el més flexibles possible des del punt de vista del seu desenvolupament".

Toni Postius també ha recordat l'adjudicació per part d'Adif de la gestió de la terminal del Pla de Vilanoveta per al transport de mercaderies en contenidors a APM Terminals Spain Railway, filial de la danesa Maersk. "Això vol dir que des de Lleida pots anar al port de Tarragona, de Barcelona i, per exemple, a la Xina". "Cal convenir aquests elements de connectivitat amb la capacitat de créixer a nivell industrial de la ciutat", ha afirmat.

Resposta a les al·legacions al projecte d'urbanització i reparcel·lació de Torre Salses, entre finals d'any i principis del vinent

D'altra banda, Postius confia que els tècnics municipals resolguin les més de 600 al·legacions referents al projecte d'urbanització i reparcel·lació del sector SUR-42-Torre Salses, entre finals d'aquest any i principis del vinent. Així, ha dit que "caldrà veure si en prospera alguna" i, en aquest cas, "si fos necessari o no començar de nou el projecte d'urbanització i reparcel·lació". En cas que s'acabin desestimant totes les al·legacions, es passarà a la següent fase, relativa a la mobilitat i a la construcció del vial d'accés a la futura zona comercial, segons ha explicat Postius.