​FGC espera una «excel·lent» ocupació a les pistes d'esquí durant la Puríssima

Les perspectives de fred i l'augment de reserves els darrers dies fa que es doni per fet que serà una bona temporada

Els esquiadors més matiners s’han estrenat enguany
Els esquiadors més matiners s’han estrenat enguany | Skipallars
Redacció
02 de desembre del 2019
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) espera una "excel·lent" ocupació a les pistes d'esquí i als hotels del Pirineu català durant el pont de la Puríssima. De fet, el seu president, Ricard Font, ha destacat que de moment ja han venut més forfets que l'any passat. També les reserves d'hotel han incrementat i l'ocupació se situa al voltant del 80%. "La veritat és que hem arrencat amb molt bones sensacions i la temporada es preveu excel·lent", ha assenyalat Font.

Les previsions meteorològiques també fan ser optimista el president d'FGC, en relació a la producció de neu artificial. A més, Font ha recordat que l'any passat "només" van haver-hi dues grans nevades, una al novembre i una segona al gener, i "vam poder aguantar fins Setmana Santa sense problemes".

El sector ha rebut amb satisfacció les nevades de fa una setmana i espera que la previsió de fred polar dels propers dies faci que l'estat de les pistes sigui "excel·lent" tant en qualitat com en ocupació. En aquest sentit, s'espera una afluència "important" d'esquiadors en aquest pont, que alhora és el que dona el tret de sortida a la temporada. Port Ainé, recordem, va obrir les seves portes el passat divendres.

La millora dels equipaments és un dels quatre punts estratègics marcats per FGC en relació a la temporada d'hivern. En aquest aspecte la instal·lació de canons de neu ha estat una de les prioritats. "Hem d'aconseguir que el 90% de les estacions tinguin canons per afavorir la qualitat", ha concretat Font, que destaca que es tracta d'aparells capaços de produir el doble de neu amb la mateixa quantitat d'aigua que fins ara.

Font ha explicat que l'objectiu és veure les estacions de muntanya com a "estacions turístiques globals de 365 dies l'any". Per això, s'ha desenvolupat una estratègia d'hivern però també a l'estiu. "No volem lligar les estacions a només quatre mesos, sinó que hem de mirar molt més enllà", ha assenyalat. A més també ha posat en valor el fet que la venda per internet ha permès reduir el nombre de cues.