Cartes

Batzegades amb la zona blava

"La realitat és ben clara: una pujada indiscriminada d’un 10% la primera hora de la zona blava, un 15% la segona hora i, fins a un 20%, la tarifa d’alta rotació. Tot això, sense haver consultat prèviament els comerciants, les associacions de veïns i veïnes i el teixit associatiu i empresarial de la ciutat"

per Xavier Palau, 14 de novembre de 2019 a les 09:45 |
Imatge d'un parquímetre a la ciutat de Lleida | Àlvar Llobet
A batzegades és com gestiona i fa política, a data d’avui, el Govern de la Paeria. Així anem, a empentes i rodolons. La realitat és ben clara: una pujada indiscriminada d’un 10% la primera hora de la zona blava, un 15% la segona hora i, fins a un 20%, la tarifa d’alta rotació. Tot això, sense haver consultat prèviament els comerciants, les associacions de veïns i veïnes i el teixit associatiu i empresarial de la ciutat. En contra del que preveien els seus programes electorals i meravellosos discursos, aquesta és la manera que ells entenen d’afavorir la participació de la societat civil lleidatana en la presa de decisions.

La cosa no rutlla gens de bé: els mateixos que exigeixen el compliment de les promeses electorals, se les salten a la primera de canvi. D’això en diuen un govern honest i pensat per a les persones. Jo ho defineixo com una doble moralitat i em pregunto... Què podem fer davant dels seus reiterats incompliments? Queixar-nos? Flagel·lar-nos? I què més? Realment, s’han parat a pensar en el perjudici que suposa aquesta mesura, especialment pels comerciants de Lleida? Al cap i a la fi és de sentit comú que compradors/es que hagin de pagar un preu més alt per estacionar el seu vehicle a la zona blava es donaran més pressa i destinaran menys temps a realitzar compres, en perjudici dels interessos dels botiguers de la ciutat i la conseqüent disminució de les vendes, pèrdua de clientela i, per tant, en detriment de generar riquesa local. Les alternatives a la zona blava són una estaca per les butxaques.


En definitiva, el que es promou són els estacionaments privats. Per exemple, quan vulguem anar a l’Eix Comercial una opció serà pagar i estacionar a l’aparcament de la Plaça Sant Joan o al de Blondel. Si el que desitgem és anar a efectuar compres a la zona alta, sempre hi ha l’opció de pagar l’aparcament soterrani de la Plaça Ricard Vinyes. Si anem de concert a l’Auditori, paguem per l’aparcament del carrer La Parra. Si hem de visitar-nos a l’Hospital Arnau de Vilanova o acompanyar un familiar o amic malalt, pagarem per estacionar a l’aparcament del propi hospital i, així, un llarg etcètera.

Després de 40 anys de malson socialista, els quals es van dedicar a construir aparcaments privats arreu de la ciutat, ens hem despertat amb un nou Govern que dona continuïtat a aquest mal fer. Un nou Govern decidit a incrementar “a tort i a dret” la zona blava , així Article d’opinió com la resta d’impostos, indiscriminadament. La mesura està fora de lloc i és absolutament desproporcionada.


Això sí, no perdeu de vista que els diners que es recaptaran de més per estacionar als carrers de la nostra ciutat. Aquests no estaran destinats a la millora dels serveis públics, ni al manteniment de carrers o voreres, ni a la creació de nous llocs de treball o per sanejar la situació econòmica de les arques municipals o prendre mesures per garantir la seguretat ciutadana, sinó que serviran, un cop més, per afavorir a uns quants en perjudici de la resta, que som tots. Que el Govern deixi de donar batzegades entorn a les estratègies de mobilitat i deixi immediatament d’augmentar els impostos. Us vull recordar que si ens estireu fort de la butxaca, per aquí i per allà, ben aviat tota la ciutadania lleidatana ens serem plenament conscients i això sí us pot passar factura. Lleida es mereix molt més.

 

Participació