accident

El tractor que va irrompre a l’escola de Tremp anava sense conductor

El vehicle va recórrer sense control una trentena de metres fins tirar a terra la tanca de l’escola i entrar dins el recinte | Es va posar en marxa per un curtcircuit

per Jordi Ubach Llorens, 24 d'octubre de 2019 a les 17:45 |
Personal de l’Ajuntament i de l’escola revisant les afectacions ahir al matí | Jordi Ubach
Ahir dimecres informàvem en aquest diari de l’incident a Tremp d’un tractor que dimarts a la nit va arrencar part de la tanca perimetral i un banc de l’Escola Valldeflors i que va acabar dins el pati del centre educatiu. Si el cas ja comptava aleshores amb elevades dosis de surrealisme, les investigacions que s’han pogut conèixer aquest dijous li donen encara més inversemblança.

Segons fonts properes a la investigació consultades per Pallars Digital, el tractor s’hauria posat en marxa tot sol i va recórrer descontrolat una trentena de metres fins tirar a terra part de la tanca i entrar dins el recinte educatiu, enduent-se també un banc. El motiu d’aquesta “aventura”, segons les mateixes fonts, va ser un curtcircuit que va engegar el vehicle, que al seu temps tenia la marxa enrere posada.


El tractor va poder frenar-se sol al topar amb una jardinera del pati de l’escola, construïda precisament a partir d'una roda de tractor. Van ser alguns veïns de la zona els que, quan van adonar-se de l’incident, van acostar-se al vehicle i van comprovar que estava amb el motor en marxa però amb la cabina tancada. Després de trencar un dels vidres, van poder accedir al vehicle i apagar el motor.

El tractor, segons va explicar el seu propietari, estava estacionat al carrer Lleida després que hagués passat la revisió en un taller mecànic proper situat al carrer Tarragona. Els primers indicis apuntaven a un acte vandàlic, un fet que s’ha descartat aquest dijous. El propietari del vehicle va negar des del primer moment tenir cap relació amb l’incident.
 

Imatge del tractor dins el pati, a primera hora d’aquest matí. Foto: Jordi Ubach

 

Participació