Aitona obre una nova moda turística: la collita de fruita

Els turistes arriben al municipi, paguen 12 euros i s'enduen la recol·lecció del dia | La campanya "Aitona en fruita" s'articula en diferents visites guiades que es faran durant tot el mes de juliol

Imatge d'un préssec a punt de ser collit
Imatge d'un préssec a punt de ser collit | Fruiturisme Aitona
Redacció
11 de juliol del 2019
Actualitzat a les 11:04h
Aitona ha obert una nova línia turística a la demarcació de Lleida; collir fruita. Els turistes paguen 12 euros per endur-se la recol·lecció en una activitat que ja ha començat aquesta setmana amb una trentena de persones. 

La campanya "Aitona en fruita" s'articula en diferents visites guiades que es faran durant tot el mes de juliol, i per a les quals caldrà fer reserva prèvia. Les visites tenen places limitades per garantir una atenció personalitzada i, en acabar, es podrà adquirir fruita acabada de collir.

A més, els visitants també poden complementar la seva experiència amb altres rutes que poden fer per lliure, ja sigui en bici o a peu com ara la Ruta de l'arbre fruiter o la Ruta de Serra Brisa, o bé visites a elements patrimonials o arqueològics del territori.

La nova marca pretén ajudar a activar l'economia local i, en clau turística, donar a conèixer la zona agrícola del Baix Segre, potenciant la fruita dolça com a element més característic i, a través d'ella, el turisme a les Terres de Ponent.

L'alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que amb aquesta campanya "donem a conèixer la nostra fruita, el nostre territori, el paisatge i la nostra economia local. Pujol recorda que el municipi produeix més de 100 milions de quilos de fruita entre nectarines, paraguaians i préssecs, per la qual cosa "li volem donar aquest valor afegit als nostres productes esperant obrir noves oportunitats".