09
de maig
del
2019
Actualitzat
a la
13:12h
Comissions Obreres (CCOO) de les Terres de Lleida adverteix de la manca de maquinistes que es pot produir a finals d'aquest mes a la línia ferroviària Lleida-la Pobla de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), fet que, segons el sindicat, "pot comportar la supressió de trens o la subcontractació d'empreses externes per conduir-los".
Des de CCOO asseguren que, actualment, d'una plantilla inicial de tretze maquinistes en queden deu, ja que dos han passat a Renfe i un s'ha desvinculat de l'empresa. El sindicat adverteix que, a finals d'aquest mes, està previst el pas a Renfe d'altres cinc maquinistes més, de manera que en quedarien cinc en plantilla, una xifra "clarament insuficient per a l'explotació actual del servei".
Les principals causes d'aquest èxode, segons CCOO, són les condicions de treball i salarials, ja que "un maquinista de la línia Lleida–la Pobla percep al voltant de 7.000 euros anuals menys que els seus companys de la xarxa principal de FGC, tot i fer les mateixes funcions, i uns 9.000 euros anuals menys si ho es compara amb els maquinistes de Renfe". A més, "han d'acreditar una llicència de conducció de tipus B per poder circular per la xarxa d'interès general, que és necessària per poder prestar servei a l'estació de Lleida-Pirineus".
CCOO considera "clarament inadequat" que als treballadors d'aquesta línia ferroviària se'ls apliqui el Conveni de turisme i muntanya de FGC, que la línia "està integrada dins de l'ATM de l'àrea de Lleida i s'atenen les necessitats de mobilitat obligada de la població".
Davant aquesta situació, el sindicat sol·licita a FGC que reposi "immediatament" les vacants de maquinistes, que s'avingui a negociar i acordar un conveni propi "en uns termes i condicions similars al que hi ha dins de la mateixa empresa a la xarxa principal" i, finalment, posi fi "a la discriminació pel que fa a condicions de treball i salarials que pateixen reguladors i maquinistes que treballen a la línia de Lleida–la Pobla de Segur en comparació als seus companys de la xarxa principal".
Des de CCOO asseguren que, actualment, d'una plantilla inicial de tretze maquinistes en queden deu, ja que dos han passat a Renfe i un s'ha desvinculat de l'empresa. El sindicat adverteix que, a finals d'aquest mes, està previst el pas a Renfe d'altres cinc maquinistes més, de manera que en quedarien cinc en plantilla, una xifra "clarament insuficient per a l'explotació actual del servei".
Les principals causes d'aquest èxode, segons CCOO, són les condicions de treball i salarials, ja que "un maquinista de la línia Lleida–la Pobla percep al voltant de 7.000 euros anuals menys que els seus companys de la xarxa principal de FGC, tot i fer les mateixes funcions, i uns 9.000 euros anuals menys si ho es compara amb els maquinistes de Renfe". A més, "han d'acreditar una llicència de conducció de tipus B per poder circular per la xarxa d'interès general, que és necessària per poder prestar servei a l'estació de Lleida-Pirineus".
CCOO considera "clarament inadequat" que als treballadors d'aquesta línia ferroviària se'ls apliqui el Conveni de turisme i muntanya de FGC, que la línia "està integrada dins de l'ATM de l'àrea de Lleida i s'atenen les necessitats de mobilitat obligada de la població".
Davant aquesta situació, el sindicat sol·licita a FGC que reposi "immediatament" les vacants de maquinistes, que s'avingui a negociar i acordar un conveni propi "en uns termes i condicions similars al que hi ha dins de la mateixa empresa a la xarxa principal" i, finalment, posi fi "a la discriminació pel que fa a condicions de treball i salarials que pateixen reguladors i maquinistes que treballen a la línia de Lleida–la Pobla de Segur en comparació als seus companys de la xarxa principal".