Un CAP lleidatà, el més ben valorat de Catalunya

Els usuaris de l'Atenció Primària de Lleida valoren amb un notable alt la qualitat del servei

Redacció
07 de maig del 2019
Actualitzat a les 11:58h
Les persones ateses en l'Atenció Primària a la Regió Sanitària de Lleida puntuen amb un 8,07 sobre 10 la qualitat del servei i el grau de satisfacció amb els diferents serveis sanitaris públics, segons l'enquesta elaborada pel Departament de Salut entre octubre i novembre del 2018.

El tracte dels professionals de medicina i infermeria i la neteja dels Centres d'Assistència Primària (CAP), són els aspectes més ben valorats pels usuaris, mentre veuen que es pot millorar pel que fa a accessibilitat al servei, facilitat pel dia de visita i puntualitat per entrar a consulta. L'Equip d'Atenció Primària d'Artesa de Segre és l'àrea amb els millors resultats de satisfacció dels usuaris del total d'Àrees Bàsiques de Salut de tot Catalunya.

Un notable alt és la nota amb què els usuaris de l'Atenció Primària de la Regió Sanitària de Lleida valoren la qualitat del servei i el grau de satisfacció amb els diferents serveis sanitaris públics, segons les dades del Pla d'Enquestes de Percepció, Experiència i Satisfacció dels usuaris del Servei Català de Salut 2018 (PLAENSA) d'Atenció Primària realitzades entre octubre i novembre del 2018. A Catalunya, la puntuació també és de notable, tot i que una mica més inferior que a Lleida (8,07), en concret de 7,87. 

Per a l'avaluació, s'han efectuat un total de 1.840 enquestes telefòniques amb el qüestionari que es va dissenyar el 2012, per tal de recollir l'opinió de les persones usuàries i incorporar-la en la gestió amb l'objectiu de millorar la qualitat de servei en l'atenció primària.

Els aspectes més ben valorats dels Centres d'Atenció Primària lleidatans són les explicacions entenedores, el tracte dels professionals de medicina i infermeria i la neteja del CAP, tots amb resultats per sobre del llindar de l'excel·lència, que se situa al 90%. Els aspectes a millorar, tot i tenir un resultat superior al 60% de respostes positives, tenen a veure amb l'accessibilitat al servei com la facilitat pel dia de visita i la puntualitat per entrar a consulta.