​Marc Márquez «apadrina» el Netflix dels esports, que aterra a 4,99 euros mensuals

La plataforma de continguts esportius DAZN tindrà com a gran reclam el Mundial de Moto GP i l’Eurolliga de bàsquet

Marc Márquez, ambaixador de DAZN
Marc Márquez, ambaixador de DAZN | Europa Press
NacióDigital
01 de març del 2019
Actualitzat a les 9:50h
La plataforma de continguts esportius per Internet DAZN ha començat a funcionar aquest dimecres a Espanya, l'octau país al qual arriba. Ho fa amb el Mundial de Moto GP com a producte principal, el pilot Marc Márquez com a ambaixador i a un preu de llançament de 4,99 euros mensuals.

Amb seu al Regne Unit i 3.000 treballadors a més de 30 països, DAZN va començar a funcionar a finals de 2016 i aquest dimecres ha escenificat el seu aterratge a Espanya amb la presència de Márquez i dels màxims responsables de dos dels seus principals productes: el CEO de Dorna, Carmelo Ezpeleta, i el CEO de l'Eurolliga, Jordi Bertomeu.

De moment, el seu producte estrella inicial és el Mundial de MotoGP, que començarà a retransmetre a partir del 7 de març, amb el Gran Premi de Qatar. Per a la retransmissió en exclusiva de l'Eurolliga de bàsquet i de la Premier League anglesa, dos dels altres productes destacats, s'haurà d'esperar fins a la temporada 20019/20. 

"El catàleg de DAZN no es pararà aquí, volem afegir nous continguts segons les preferències dels aficionats", explica Veronica Diquattro, vicepresidenta de DAZN per al sud d'Europa. L'executiva es mostra oberta a lluitar en el futur pels dretes audiovisuals de qualsevol esport, inclòs el futbol espanyol.

"És un orgull poder ser ambaixador de DAZN i sento respecte i el pes d'estar en representació de tots els pilots espanyols", diu Márquez, protagonista d'un d'una sèrie de documentals de producció pròpia de la plataforma titulada "Lo llevamos en la sangre". 

Pel que fa a la mudança des de Movistar a DAZN per part de MotoGP, Ezpeleta explica que "s'havia de donar un pas endavant per a que arribés a moltíssima gent que no pot veure-ho en les actuals condicions”. I afegeix: "Vam arribar a un acord rapidíssimament amb DAZN. És un pas necessari, el millor pas que podíem donar", afegeix.

En la mateixa línia s'expressa el seu homòleg de l'Eurolliga de bàsquet, Bartomeu, que considera que la plataforma els ajudarà a incrementar la "base d'aficionats".

A més, DAZN ha anunciat els fitxatges de Neymar i Jose Mourinho com a ambaixadors de la marca a nivell mundial.

Pel que fa al seu desembarcament a Espanya, va anunciar que s'ofereix un mes de prova sense contracte de compromís i un preu de 4.99 euros mensuals a partir del segon mes. A més, es podran reproduir simultàniament en dos dispositius i en cada compte es podran registrar un total de cinc dispositius.

De moment, no tindrà publicitat tot i que no es descarta en un futur.