Aitona prepara la nova campanya de presseguers florits i aspira superar les 18.000 visites

S'incorporen enguany un tast de productes locals i noves rutes guiades amb bicicleta, quad i per a caminadors especials

Redacció
20 de febrer del 2019
Actualitzat a les 22:34h
Imatge dels presseguers florits d'Aitona
Imatge dels presseguers florits d'Aitona | Arxiu
L'Ajuntament d'Aitona (Segrià) organitza per setè any consecutiu les rutes de la floració dels presseguers fruiters, que inunden el paisatge de color rosa, amb visites guiades que fan els mateixos pagesos del municipi per donar a conèixer l'agricultura de regadiu i el patrimoni cultural del municipi.

La nova campanya del projecte Fruiturisme, que es desenvoluparà del 4 al 27 de març, incorpora com a novetats un tast de productes locals i rutes amb bicicleta, quad i per a caminadors especials, i també es mantenen els vols amb globus aerostàtic per veure el paisatge florit des del cel que es van estrenar el 2018. Des d'aquest febrer, ja es poden formalitzar les reserves per a participar en les visites guiades. L'Ajuntament confia poder superar les 18.000 assolides l'any passat.

Aitona tornarà a oferir aquest març, de dilluns a dijous i els caps de setmana, les visites turístiques guiades per pagesos i per guies locals voluntaris pels camps de presseguers florits del municipi, que s'emmarquen en el projecte Fruiturisme endegat pel consistori. Les visites estructurades permetran al visitant descobrir i gaudir dels camps florits que inunden de color rosa el paisatge, mentre que les visites pel nucli antic de la població serviran per conèixer el seu patrimoni i la seva oferta turística.

Novetats

Entre les novetats de la nova temporada, destaquen la creació de 'TastAitona', que permetrà els visitants degustar alguns dels productes elaborats pels productors locals com ara melmelades, formatges, embotits, fruita, mel i xocolata, entre d'altres, i la posada en marxa de noves rutes en bicicleta -amb una durada de tres hores- i en quad. Així mateix, es manté enguany el servei de globus aerostàtics per poder gaudir dels arbres florits des del cel. Enguany, a més, s'ha programat el 16 de març un concert del grup Serratejant a l'ermita de Sant Joan de Carratalà.

La previsió de l'Ajuntament per aquesta nova edició de la campanya 'Aitona en Flor' és continuar creixent pel que fa al nombre de visitants i superar la xifra de 18.000 persones de l'edició anterior, que ja va representar un salt exponencial molt important en relació amb el 2017, que va registrar 5.500 visitants, i el 2016, que en va tenir 1.500.

Durant la presentació de la campanya 'Aitona en Flor' 2019, l'alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que es tracta d'un "projecte turístic sostenible, consolidat, en evolució constant", que "posa en valor" el poble, la seva agricultura, la gent i la fruita, i "amb el propòsit de continuar creixent". Es tracta d'un projecte "obert a tota mena de visitants i, sobretot, amb la voluntat d'internacionalitzar-lo", segons ha remarcat Pujol.

L'any passat van visitar els camps florits el cònsol del Japó i enguany a la Fira de FITUR de Madrid l'alcaldessa d'Aitona es va reunir amb l'encarregada de negocis de Tailàndia, Nata Napa Kongsri, a qui va convidar a visitar el municipi per la semblança que té la floració del Segrià amb la flor de lotus d'aquell país asiàtic. En aquest sentit, s'inaugurarà una mostra sobre la flor de lotus a Tailàndia.