La boira deixa novament sense vols britànics l'aeroport d'Alguaire

Alguns passatgers no han rebut la notificació de la cancel·lació dels vols i han hagut de buscar alternatives

Redacció
30 de desembre del 2019
Actualitzat a les 12:56h
Imatge de l'Aeroport d'Alguaire
Imatge de l'Aeroport d'Alguaire | ACN
La boira deixa novament sense vols britànics l'aeroport d'Alguaire. Des que es van engegar els vols procedents del Regne Unit aquesta temporada, només van aterrar el primer cap de setmana, el 16 de desembre.

Alguns passatgers que volaven des de Lleida a Londres no han rebut la notificació de la cancel·lació del vol i per tant no han pogut utilitzar el servei de transport alternatiu que la companyia posa des d'Alguaire a Reus. El touroperador Nielson, que opera vols procedents de Londres Gatwick, Londres Stansted, Manchester, Bristol i Birmingham, ha decidit a primera hora d'aquest diumenge, tal com ja va fer el diumenge passat, "derivar l'operativa a l'aeroport de Reus", amb qui ja tenen un acord, segons Aeroports de Catalunya.

Des d'aquesta temporada, els vols que Nielson ofereix des de l'aeroport lleidatà fins algunes ciutats angleses també es poden adquirir més enllà dels paquets pels turistes que busquen neu. Ha estat el cas del David Ruiz, lleidatà que viu a Londres, i també de la lleidatana Mercè Cortina, que viu amb la seva família a Lester.

Tots ells han arribat aquest diumenge a l'aeroport d'Alguaire i s'han assabentat allà mateix que el vol estava cancel·lat i que no eren a temps d'agafar el transport alternatiu que la companyia posa per viatjar fins a l'aeroport de Reus, on han estat derivats els vols anglesos.

"No només jo, hi ha altres passatgers, la companyia assegura que ha notificat a tothom però el que està clar és que els que estem aquí no hem estat notificats". Així ho ha assegurat el David, que també ha explicat que en el seu cas, ha adquirit el vol a Londres en una central de compres. "El motiu de no haver rebut la notificació podria ser aquest, però no està justificat perquè tant la companyia com la central de compres tenen les meves dades i el meu contacte", aclareix Ruiz. "Aquí els mateixos usuaris estem buscant les nostres alternatives, jo estic pensant si marxar en tren a Saragossa i volar aquesta tarda des d'allà o esperar aquí al vol de Palma i connectar des d'allà amb Londres", ha explicat aquest usuari.

"És el primer cop que em cancel·len un vol i que volo des d'Alguaire", ha explicat. Ruiz també ha opinat que han "trobat a faltar molt l'atenció a l'usuari" perquè "no hi ha ningú" per informar. A més, ha afegit que Alguaire "no ofereix moltes garanties a l'usuari". "Probablement sí que l'ofereix a les companyies aèries i tingui la tecnologia necessària per volar, però com a usuari d'aeroports, li falta bastant", ha matisat.

Una parella que també volava aquest diumenge a Londres ha rebut la notificació de la companyia sobre la cancel·lació però en cap cas se'ls ha dit quina era l'hora del transport alternatiu per viatjar a l'Aeroport de Reus des d'Alguaire.

Un altre ha estat el cas de la Mercè Cortina, que viatjava a Londres-Stansted amb la família: "Hem arribat aquí i hem sabut que el vol estava cancel·lat". La Mercè ha reconegut que sí que havia rebut la notificació de la companyia però tard. "La vam rebre ahir a les nou de la nit, nosaltres tenim un bebè, i a aquella hora ja dormim", ha explicat. Aquesta usuària també ha afegit que "tot i haver rebut el missatge, és cert que des d'ahir a les nou no hi ha massa marge de maniobra perquè és una mica tard".